Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Overeenkomst Macintosh Retail Group en MicroStrategy

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Beste Persrelatie,

Bijgaand ontvangt u een persbericht over de Macintosh Retail Group die heeft gekozen voor de Intelligent E-Business oplossingen van MicroStrategy om persoonlijke en interactieve relaties op te bouwen met de klant. Daarbij speelt de ontwikkeling van My Web en de daaraan gekoppelde My Card een belangrijke rol. Er worden mogelijkheden gecreëerd in e-retailing, e-business en permission based marketing. De Macintosh Retail Group heeft in totaal 768 winkels en neemt met My Web een top 5 positie in onder de aanbieders van gratis internet.

PERSBERICHT

Macintosh RETAIL GROUP EN MicroStrategy tekenen strategische overeenkomst

Utrecht, 6 juni 2000 Macintosh Retail Group, een grootschalige non-food retailer met gespecialiseerde winkelformules in 5 landen, en MicroStrategy Incorporated, toonaangevend wereldwijd leverancier van Intelligent E-Business™ software, hebben een strategische overeenkomst getekend. Macintosh Retail Group gaat de MicroStrategy oplossingen inzetten ten behoeve van het SMART-project, waarbij het verkrijgen van managementinformatie en het efficiënt verspreiden ervan centraal staan.

Macintosh streeft ernaar om nog sneller te kunnen inspelen op trends en ontwikkelingen van de markt. Daarbij staat e-commerce en het gebruik van Internet centraal. MicroStrategy biedt een oplossing die het mogelijk maakt om analyses te maken die inzicht geven in bijvoorbeeld winstgevendheid per klant, product of winkel. Bovendien biedt de oplossing van MicroStrategy mogelijkheden om MyWeb en de daaraan gekoppelde MyCard verder te ontwikkelen. De doelstelling is om een persoonlijke en interactieve relatie op te bouwen met de bestaande en nieuwe klanten; Customer Relationship Management (CRM) in optima forma. Daarbij zullen er veel mogelijkheden gecreëerd worden op het gebied van e-retailing, e-business en permission based marketing.

Stef Stevens, COO van Macintosh Retail Group: "In de huidige markt is het van groot belang om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en die te kunnen analyseren om zodoende nog beter in te kunnen spelen op de behoeftes van de individuele klanten. MicroStrategy heeft reeds bewezen bij eerdere projecten binnen onze groep, deze oplossingen te kunnen bieden. Bovendien is het een flexibele en schaalbare oplossing die we in de toekomst gaan benutten voor de totale Macintosh Retail Group."

"Deze strategische samenwerking met de Macintosh Retail Group maakt wederom duidelijk dat naarmate e-business meer wordt toegepast, de vraag naar kennis over het klantproces en inzicht in de individuele klantbehoefte steeds nadrukkelijker wordt", stelt René Stukker, managing director MicroStrategy Benelux. "Het voorbeeld van Macintosh toont aan dat direct inzicht in bedrijfsvoering en klanten een krachtig stuurmechanisme is om slagvaardig te kunnen reageren."

Over Macintosh Retail Group

Macintosh Retail Group is een grootschalige non-food retailer in de marktsectoren Fashion, Living en Automotive & Telecom. In deze sectoren wordt een sterke positie ingenomen met gespecialiseerde winkelformules in 5 landen. Voorts is Macintosh Retail Group via MyWeb gratis internetprovider. De activiteiten omvatten in totaal 768 winkels, waarvan zich er zo'n 500 bevinden in binnensteden en de overige in shopping-centra aan de rand van de stad, met een gezamenlijke verkoopoppervlakte van 475.800 m . Gratis internetprovider MyWeb groeit snel en neemt een top-5 positie in onder de aanbieders van gratis internet. Meer informatie over de Macintosh Retail Group is te vinden op www.macintosh.nl

Over MicroStrategy

MicroStrategy is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor Intelligent E-Business™ en bijbehorende consultancy, opleiding en ondersteuning. Een E-Business platform waarmee organisaties bedrijfskritische processen kunnen optimaliseren en inzicht krijgen in de interactie met klanten, partners en toeleveranciers. Inzicht dat leidt tot verbetering van bijvoorbeeld klantsegmentatie, marketing effectiviteit en de winstgevendheid per klant. Ook stelt het organisaties in staat doelgerichte 1:1 marketing campagnes in te voeren en via gepersonaliseerde informatie, klantloyaliteit te versterken. Dit gebeurt via alle communicatie-kanalen: web, wireless en voice.

MicroStrategy heeft meer dan 800 klanten in uiteenlopende marktsegmenten. Er zijn samenwerkings-verbanden met meer dan 225 system integrators, applicatieontwikkelaars en platformpartners.

Wereldwijd heeft MicroStrategy ruim 2200 medewerkers in 40 kantoren in onder andere de Verenigde Staten, Canada, Europa, Zuid-Amerika en Japan. Het hoofdkantoor is gevestigd in Washington D.C. MicroStategy is genoteerd aan de NASDAQ: MSTR.

Meer informatie over MicroStrategy is te vinden op de website: www.microstrategy.com.

Contact voor de redactie:

MicroStrategy Benelux B.V. Potters PR

Paul Trouw Monique Potters

030 - 2408138 0345 - 501595

ptrouw@microstrategy.com monique@potterspr.nl

Hartelijke groet,

Potters PR
Monique Potters

tel. 0345 501 595
GSM 06 28 88 96 32
e-mail: Monique@potterspr.nl
Tielerweg 52 - 4191 NG - Geldermalsen

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie