Samenwerking Viewlocity en Sonat

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000

Viewlocity en Sonat brengen als eerste allesomvattende logistieke oplossingen op Europese markt

Bedrijven gaan samenwerken om op maat gesneden, onafhankelijke logistieke oplossingen te maken voor snelgroeiende ondernemingen
Amsterdam, 7 juni 2000 -- Viewlocity, wereldwijd leverancier van oplossingen voor business-to-business-integratie en online trading communities, maakt vandaag bekend dat het een partnership-overeenkomst is aangegaan met het Zweedse bedrijf Sonat, dat integratie-oplossingen voor de supply chain levert. Door de samenwerkingsovereenkomst zijn Viewlocity en Sonat in staat snelgroeiende Europese bedrijven complete logistieke oplossingen te bieden.

Hierbij nemen zij de verantwoordelijkheid op zich voor de gehele supply chain, van begin tot eind, van sourcing tot aflevering aan de detailhandel. AMTrix®, Viewlocity's topproduct, zal in eerste instantie gebruikt worden om een ononderbroken stroom van informatie te garanderen die Sonat in verbinding stelt met haar klanten en hun leveranciers en distributeurs. Hierdoor worden end-to-end logistieke oplossingen tot stand gebracht.

Voor snelgroeiende bedrijven ontwerpt, integreert en runt Sonat de uitgebreide supply chain. Sonat kiest ervoor om niet gebonden te zijn aan vaste afspraken met specifieke leveranciers van logistieke oplossingen. In plaats daarvan vormt Sonat samenwerkingsverbanden tussen die distributeurs en transporteurs die samen de meest concurrerende, tijd- en kostenbesparende supply chain vormen voor elke individuele klant. Door voor een klant de volledige supply chain te bewaken en draaiende te houden, is Sonat in staat om de eindgebruiker een van tevoren vastgesteld serviceniveau te garanderen.

"Onze overeenkomst met Sonat is de nieuwste in een hele serie van partnerships die de laatste tijd in de logistieke sector zijn aangekondigd. Daarvan was die met Jetpak de laatste", aldus Greg Cronin, CEO van Viewlocity. "De robuuste en neutrale technologie van Viewlocity biedt Sonat de snelste en beste manier om bedrijven te verbinden die samen de meest efficiënte supply chain vormen. Sonat verwerft via onze oplossingen de voordelen van supervisie en van informatiestromen die aan de behoeften worden aangepast."

Kjell Rundqvist, CEO van Sonat, voegde hieraan toe: "Onze filosofie is: gebruik IT om de beste combinatie van supply chain-partners tot stand te brengen. Daarom was Viewlocity de meest voor de hand liggende partner. Dit bedrijf kan immers snel en eenvoudig supply chain-partners met elkaar verbinden die op verschillende locaties uiteenlopende systemen gebruiken".

Profiel Sonat
Sonat is de aangewezen partner voor snelgroeiende bedrijven die werken met een klantgestuurde supply chain. Het bedrijf biedt zijn klanten een volledig uitbestede logistieke afdeling. Voorjaar 2000 heeft Sonat zijn dChain-service geïntroduceerd voor het management, de planning en de integratie van de supply chain van de klant. Sonat richt zich op snelgroeiende, kleine en middelgrote bedrijven, of ze nu via Internet of via traditionelere wegen opereren. Met dChain neemt Sonat de noodzakelijke procesvernieuwingen in de volledige supply chain voor zijn rekening. Via een IT-infrastructuur die de planning-, controle- en follow-up-systemen van de diverse bedrijven met elkaar verbindt, brengt Sonat de integratie van elke op maat gesneden supply chain tot stand. Het bedrijf heeft sinds zijn oprichting in 1995 consultancy-diensten geleverd voor supply chain-management en het ontwikkelen van leverings- en e-business-strategieën. De werknemers beschikken over ruime ervaring op het gebied van management en logistiek, opgedaan bij consultancybureaus en in de top van het Zweedse en internationale bedrijfsleven.
Profiel Viewlocity
Viewlocity levert wereldwijd de drie technologische lagen die essentieel zijn voor een succesvolle integratie van online trading communities: het fundament voor B2B-integratie, het raamwerk voor een trading community en oplossingen voor de synchronisatie binnen supply chains. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, de robuuste software met meer dan 3200 installaties verspreid over de hele wereld, die trading partners in staat stelt te communiceren ongeacht de gebruikte systemen, platforms, toepassingen en communicatieformats. Het bedrijf hanteert tevens een aanpak voor specifieke, bedrijfsgebonden oplossingen op basis van componenten, waardoor klanten in staat worden gesteld de in hun bedrijven reeds aanwezige technologieën optimaal te benutten. Viewlocity's gestandaardiseerde XML Connectors bieden bedrijven een open oplossing voor hun e-commerce-activiteiten, doordat zij heel uiteenlopende informatiesystemen geschikt maken om de real-time informatiestroom tussen trading partners te synchroniseren. Viewlocity heeft wereldwijd dertien kantoren. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta, Georgia. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Londen, het hoofdkantoor voor het Verre Oosten in Singapore. Viewlocity legt zich toe op consumentenproducten, high tech, detailhandel en e-business, alsmede logistieke diensten, en telt onder zijn klanten onder meer American Standard, DuPont, ECnet, Unilever en Volvo. Meer informatie is te vinden op: www.viewlocity.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 BV Viewlocity
Winona Met Hans van der Kamp
Tel.: + 31 20 5304348 Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 418 576 099
E-mail: (winonam@text100.nl) E-mail: (hk@viewlocity.nl)