Mediasurface: 33 miljoen euro uit investeringsronde

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000

MEDIASURFACE VERKRIJGT RUIM 33 MILJOEN EURO

UIT EUROPESE INVESTERINGSRONDE

Hilversum - 6 juni 2000 - Mediasurface, leverancier van geïntegreerde managementoplossingen voor e-business, heeft zich verzekerd van in totaal ruim 33 miljoen Euro aan investeringen. Het bedrag is afkomstig van negen vooraanstaande Europese investeerders. GE Equity, Goldman Sachs en Reuters Greenhouse zijn nieuwe investeerders, 3i, Elderstreet, Amadeus, Index Ventures, Dresdner Kleinwort Benson en Interregnum investeerden al eerder in Mediasurface.

Mediasurface heeft haar hoofdkantoor in Londen en heeft sinds februari van dit jaar een vestiging in Hilversum. Mediasurface introduceerde begin mei van dit jaar Mediasurface 3. Deze web gebaseerde applicatie voor het beheer van webcontent maakt het voor e-businesses en bedrijven die omvangrijke websites lanceren mogelijk om hun time to market fors in te korten en hun flexibiliteit aanzienlijk te verhogen. De financiering ondersteunt de expansieplannen van Mediasurface die het bedrijf moeten laten groeien naar een dominante Europese partij met wereldwijd een significant marktaandeel.

Volgens Martijn Burger, Territory Director Benelux voor Mediasurface, ziet de toekomst van Mediasurface er zeer positief uit en is de vraag ongekend. Mediasurface ligt op schema wat betreft het openen van nieuwe kantoren in Europa en het sluiten van wereldwijde allianties. We blijven veel investeren zodat onze klanten verzekerd blijven van zeer goede service en support.

Met een bijdrage van 10,5 miljoen Euro is 3i niet alleen één van de eerste investeerders maar ook de grootste. Volgens de investeerders is de potentie van Mediasurface zeer veelbelovend en heeft het bedrijf een superieur produkt. Bovendien onderkennen de investeerders dat technieken voor het beheren en ontwikkelen van content steeds belangrijker worden. Een substantieel deel van de investeringen van webgerelateerde ondernemingen gaat naar de volgende generatie oplossingen voor content-management . De verwachting is dat een belangrijk deel hiervan bij Mediasurface terechtkomt. Volgens de investeerders beschikt Mediasurface daarnaast over een zeer vaardig managementteam en een veelbelovend internationaal klantenbestand.

Over Mediasurface

Mediasurface is vooraanstaand Europees leverancier van applicatiesoftware voor content management van websites, intranet, extranet en nieuwe zich ontwikkelende digitale netwerken. Het bedrijf is in 1996 opgericht vanuit het idee dat contentmanagement een eerste vereiste is voor succesvolle e-business activiteiten. Mediasurface onderkende toen al dat websites slechts een eerste verschijningsvorm zijn van een lange rij digitale presentatie middelen(browser, web-tv, WAP). Met de krachtige software en diensten van Mediasurface kunnen bedrijven elke interactie tussen content en mensen van bron tot bestemming beheren, ongeacht de taal of locatie.

Het productassortiment van Mediasurface is robuust en schaalbaar, beschikbaar als hosted suite en levert e-businesses "het" bepalende concurrentievoordeel, namelijk "time to market". De uitgebreide contentoplossingen van Mediasurface zijn geïntegreerd met de beste software op het gebied van e-commerce, kennismanagement, design, lokalisatie and personalisatie. De oplossingen worden geleverd via een selecte groep goed getrainde partners. Meer informatie is te vinden op www.mediasurface.com In de Benelux is Mediasurface gevestigd in Hilversum. Telefoonnummer Mediasurface Benelux: +31 356257890.

Meer informatie voor de redactie:

Mediasurface B.V. Potters PR

Martijn Burger Monique Potters