Milieudefensie laat Kamerleden kiezen: Asfalt of ruimte

Datum nieuwsfeit: 07-06-2000
Milieudefensie

Uitnodiging aan de pers

Asfalt of behoud open ruimte

Milieudefensie houdt Tweede-Kamerleden keuze voor

Amsterdam, 6 juni 2000--- Milieudefensie doet op woensdag 7 juni 2000 om 12.30 uur een laatste beroep op de Tweede Kamer om niet in te stemmen met het kabinetsvoorstel Bereikbaarheidsoffensief Randstad (BOR). Over dit voorstel debatteert de Tweede Kamer diezelfde avond om 19.00 uur. Wijnand Duyvendak, adjunct-directeur Milieudefensie, zal de verkeerswoordvoerders van alle fracties op beeldende wijze voorhouden dat zij die avond moeten kiezen tussen asfalt en het behoud van de open, groene ruimte.

Milieudefensie vindt dat de Tweede-Kamerleden “de groene grens” moeten trekken en niet akkoord moeten gaan met de asfalteringsvoorstellen uit het BOR. Uitbreiding van het wegennet leidt tot meer autoverkeer en aantasting van het landschap. Bovendien is het strijdig met de plannen om de bestaande infrastructuur beter te benutten en het openbaar vervoer te bevorderen.

0100,0100,0100UniversDe ontmoeting zal plaatsvinden voor de ingang van het gebouw van de Tweede Kamer op het Plein in Den Haag.

outWat: Wijnand Duyvendak (Milieudefensie) laat Tweede-Kamerleden kiezen tussen asfalt en open ruimte

Wanneer: woensdag 7 juni 2000 om 12.30 u

Waar: voor de ingang van het gebouw van de Tweede Kamer, Plein, Den Haag