CSS rondt acquisitie Arkel Telecommunicatie af

CSS RONDT ACQUISITIE ARKEL TELECOMMUNICATIE AF

· VERSTERKING CSS COMMUNICATION @ FRONTOFFICE IN ZUID-NEDERLAND
· DIRECTE BIJDRAGE AAN WINST PER AANDEEL

DEN BOSCH - CSS Holding N.V. (dienstverlening op het gebied van automatisering, tele- en datacommunicatie) heeft definitief overeenstemming bereikt met Arkel Telecommunicatie uit Venlo over acquisitie van de ICT/Telecom-activiteiten van deze in Noord-Limburg vooraanstaande leverancier van telecomsystemen. De transactie wordt deels gefinancierd uit de inkomsten van een onderhandse plaatsing van nieuwe aandelen eerder dit jaar. Voorts is een beperkt pakket nieuwe aandelen geplaatst bij de huidige grootaandeelhouder van Arkel. Op dit pakket is een lock-up regeling van toepassing. De overname draagt direct bij aan de winst per aandeel van CSS in 2000.

Arkel Telecommunicatie is in Noord-Limburg een vooraanstaande leverancier van Siemens Hicom en Matra telecomsystemen. De onderneming behaalde in 1999 met circa 50 data- en telecomexperts een winstgevende omzet van EUR 6 miljoen. Met de aankoop van Arkel versterkt de business unit CSS Communication @ Frontoffice haar marktpositie in de zuidelijke regio van Nederland. De activiteiten van Arkel sluiten naadloos aan op die van het eerder dit jaar door CSS geacquireerde Lincom Telecommunicatie te Helmond.

Communication @ Frontoffice
Eerder dit jaar traden al de data- en telecom ondernemingen DVC Telspec te Groningen, LACIS (Utrecht en Brussel), Lincom (Helmond) en Racom (Zoetermeer) tot de business unit CSS Communication @ Frontoffice toe. De doelstellingen van deze business unit voor 2000 gaan uit van een minimale omzet van EUR 55 miljoen, een bruto marge van EUR 25 miljoen en een bedrijfsresultaat van minimaal EUR 5 miljoen. CSS streeft naar verdere uitbreiding van deze activiteiten onder meer door aanvullende acquisities.

Den Bosch, 7 juni 2000
De Directie

Voor meer informatie:
Computer Services Solutions Holding N.V.
Jan Vlasveld, directievoorzitter
Tel: 073-6441900