Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 7 juni 2000

Parkeercontrole Oegstgeest
De politie heeft dinsdagochtend 6 juni een parkeercontrole gehouden in het centrum van Oegstgeest en 23 bekeuringen uitgeschreven. De meeste bonnen vielen op de Geversstraat en het Terweeplein, respectievelijk zes en acht stuks, steeds omdat de parkeerschijf niet geplaatst was.
Rijden onder invloed Leimuiden
In de nacht van dinsdag 6 op woensdag 7 juni heeft de politie tijdens een surveillance op de Grietpolderweg een 46-jarige automobilist uit Leimuiden aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De Leimuidenaar is meegenomen naar het bureau voor een ademanalysetest. Hij bleek een ademalcoholgehalte van 425 te hebben. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.
Uitreiking diploma's verkeersexamen Warmond
Na een sportieven en wat vochtige strijd tussen de groepen 7 van de drie basisischolen zijn de verkeersdiploma's op Koudenhoorn uitgereikt. Op deze manier is door mevrouw Bolhuis van de afdeling Warmond van 3VO (voorheen o.a . VVN) de diplomauitreiking georganiseerd. Na met gemixte groepen over het eiland Koudenhoorn verdeeld te zijn werd de strijd aangegaan tussen de scholen. Met onderdelen slalom, rolstoel, blindeman en ringsteken werden de behgeersing van de fiets en de problemen die minder validen tegenkomen in het verkeer onde de aandacht van de kinderen gebracht. Als winnaar kwam dit keer groep 7 van de Waaier, 2e werd groep 7 van de Oostergeesterschool en derde groep 7 van de Alleman. (noot voor de redactie, niet voor vrijdag plaatsen: Op vrijdag 9 juni a.s. zal om 11.00 in het gemeentehuis door loco-burgemeester C. van den Aardweg aan de enige foutloze kandidaat, S. van Veen, een cadeau uitgereikt worden. Ook aan degene die de rijproef foutloos hebben afgelegd zal een cadeau worden uitgereikt.
Inbraak Leiden
Omstreeks 08.15 uur werd op dinsdag 6 juni in een woning aan de Rijnsburgerweg door een inbreker ingeslopen. De bewoonster dacht dat er bezoek was en reageerde niet meteen op het gluid. Later bleek haar tas met inhoud te zijn meegenomen.
Inbraak Leiden
Op dinsdag 6 juni is op klaarlichte dag ingebroken in een woning aan de Commanderijpoort in Leiden. Men is via de tuindeuren aan de achterzijde van de woning en daarna door een ruitje in te slaan de woning binnengedrongen. Uit de woning zijn diverse pasjes, sieraden een geldbedrag en een duikerslamp meegenomen.
Aanhouding Leiden
Op 6 juni, omstreeks 22.00 uur kwam een melding binnen dat drie personen bezig waren een gokkast open te breken in een horecagelegenheid aan de Pieterskerk Choorsteeg. . Toen de politie aankwam hadden de verdachten de gelegenheid verlaten en er werd, samen met getuigen, een zoekactie op touw gezet. Eén van de verdachten, een 29-jarige Hagenaar kon worden aangehouden in de Sionshof. Tijdens zijn fouillering werd veel klein geld bij hem aangetroffen, alsmede een speciale sleutel voor gokkasten. De verdachte is ingesloten en zal verder worden verhoord.
Inbraak Leiden
In een hoekwoning aan de Griegstraat is een vroege avondinbraak gepleegd op 6 juni jl. De daders zijn vermoedelijk via de keukendeur binnengekomen. In de woning werden de eerste verdieping en de zolder doorzocht. Het is nog niet bekend wat is weggenomen.
Brand in bedrijf Leiden
In een autoherstelbedrijf aan de Rijndijk is op 6 juni, omstreeks 23.15 uur brand uitgebroken. Na enkele minuten was de brand al onder controle door de brandweer. Bij de bluswerkzaamheden bleef de gasleiding spuiten en branden. De brandweer liet de gasleiding gecontroleerd branden, totdat de NUON de gasleiding af kon sluiten. Er is geen gevaar geweest voor omwonenden en belendende percelen. Volgens de eigenaar van het pand was er geen asbest in het pand verwerkt. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.
Controle parkeerverordening Voorschoten Er is weer gecontroleerd op de Schoolstraat, het Oude Stationslaantje en het Stationsplein. In totaal werden vijf voertuigen voorzien van een bon voor het niet hebben van een geldige parkeerkaart, het staan op een vrachtwagenparkeerplaats en het niet hebben van een invalidenparkeerkaart. Dergelijke controles zullen regelmatig worden gehouden in Voorschoten.

Aanrijding Waddinxveen Dinsdagochtend 6 juni omstreeks kwart voor elf heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen een 50-jarige bestuurder van een bestelbus uit Gouderak en een 49-jarige automobilist uit Waddinxveen. Dit gebeurde op de kruising Coenecoop/Zuidelijke Rondweg. Toen de bestuurder van de bestelbus linksaf wilde slaan richting Kanaaldijk, verleende hij geen voorrang aan de van rechts komende auto. De Waddinxvener is met nekletsel en pijn in de borst overgebracht naar het Bleulandziekenhuis.

Verkeersongeval met letsel Alphen aan den Rijn Een 22-jarige vrouw uit Abbenes heeft op dinsdag 6 juni omstreeks 08.00 uur nekletsel opgelopen toen de personenauto waarin zij meereed werd aangereden door een vrachtauto. De 30-jarige bestuurder uit Abbenes reed over de Eisenhouwerlaan in de richting van de Albert Schweitzerbrug. Bij de verkeerslichten remde hij voor het oranje verkeerslicht. Achter de automobilist reed een 26-jarige vrachtautobestuurder uit Ter Aar. Deze kon, vermoedelijk door het natte wegdek, niet tijdig zijn voertuig tot stilstand brengen waardoor een botsing niet meer te voorkomen was. De passagiere van de personenauto is met nekletsel overgebracht naar het Rijnlandziekenhuis in Leiderdorp.

Te veel gedronken Gouda
Een 42-jarige automobiliste uit Gouda werd woensdag 7 juni rond 1.15 uur op de Waarsmanslag staande gehouden omdat zij reed met dim- en mistlichten. Ze bleek ook te veel gedronken te hebben. De uitslag van de ademanalyse was 650 ug/l. De vrouw kreeg een rijverbod en een proces-verbaal en haar rijbewijs werd ingevorderd.
Brand in woning Bergambacht
Op dinsdag 6 juni ontstond omstreeks 18.30 uur een brand in een woning aan de Dijklaan in Bergambacht. De brandweer had de brand snel onder controle. Vermoedelijk is de brand in de keuken ontstaan.
Onder invloed Schoonhoven Op woensdag 7 juni werd omstreeks 1.45 uur een 43-jarige automobiliste uit Lopik op de M.A. Reinaldaweg aangehouden voor het rijden onder invloed. De vrouw is meegenomen naar het bureau voor een ademanalyse. Tegen de vrouw is procesverbaal opgemaakt en zij kreeg een rijverbod van zes uur opgelegd. Bovendien kon de vrouw gelijk twee nog openstaande boetes voldoen.

Noot voor redacties