Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

ICT-dienstverlener neemt Identity House over

Datum nieuwsfeit: 07-06-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

ICT-dienstverlener neemt Identity House over

Overname voegt content toe aan ICT strategie.

Wilp/Rotterdam, 7 juni 2000 - ICT dienstverlener AQEURO versterkt zijn positie op het gebied van e-communicatie door de overname van het Rotterdamse Identity House. Met de overname wordt een belangrijke uitbreiding op het gebied van e-content gerealiseerd.

AQEURO Holding NV is een internationaal opererende ICT dienstverlener met vestigingen in Nederland, Zuid-Afrika en België. De bedrijfsactiviteiten worden vanuit een drietal divisies georganiseerd. De divisie Resourcing zorgt voor de aanwas van nieuwe resources in de ICT-markt. De divisie Professional Services ondersteunt e-business activiteiten op het gebied van database management, systeembouw, infrastructuur en consultancy. De divisie Solutions staat voor het leveren van e-content aan de business activiteiten. Het huidige personeelsbestand telt internationaal 700 FTE's. De overname van Identity House past volledig in de bedrijfsstrategie en versterkt met name de divisie Solutions met een unieke kijk op e-content.

Identity House bestaat uit drie bedrijfsonderdelen. Identity Games ontwikkelt tailor made spelconcepten voor bedrijven en evenementen. Deze spellen dienen als tool om beoogde communicatiedoelstellingen te realiseren. Identity Design realiseert huisstijlen, brochures, jaarverslagen, verpakkingen, advertenties en periodieken. Verder schrijft Identity Design teksten en ontwikkelt het communicatieconcepten. Opdrachtgevers van Identity Design zijn onder andere. KPN, het Van Gogh Museum en Showbizz City. Het bedrijf is de bedenker van o.a. de naam Dutchtone. Identity Digital is een ontwikkel- en programmeerhuis, dat gericht is op digitale diensten en producten; digitainment. De specialisatie hierbij is internet en multimedia. De omzet van Identity House bedroeg in 1999 6,5 miljoen gulden en er zijn 25 personen werkzaam.

De overname past in de trend van toenemende integratie van informatie- en communicatietechnologie met inhoudelijke content. Grote voorbeelden zijn de overname van Endemol door het Spaanse Telefonica en de poging van UPC om SBS over te nemen. Het is echter de eerste keer dat een ICT-bedrijf pur sang een dergelijke overname pleegt. 'Communicatie krijgt inhoud in de ICT', constateert AQEURO-bestuursvoorzitter Jacques van der Ent. 'Met de overname benadrukken we onze voorloperspositie.'

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie