Politiebericht Groningen

Woensdag 7 juni 2000

Dagelijkse berichten

Vriescheloo: gewonden bij botsing
Een 66-jarige inwoner van Bellingwolde raakte gistermorgen met zijn personenauto in het B.L. Tijdenskanaal in Vriescheloo, nadat hij op de kruising Sluisweg met de Dijkweg in botsing kwam met een 19-jarige automobilist uit Vriescheloo. Laatstgenoemde verleende vanaf de Dijkweg geen voorrang. De Bellingwolder slaagde er zelf in op het droge te komen. Hij klaagde over pijn in de rug en werd evenals de andere automobilist die een gebroken arm opliep voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. De beide autos raakten totaal vernield.

Garmerwolde: fietser gewond
Een 62-jarige inwoonster van Ten Boer is gistermorgen op het fietspad bij Garmerwolde door onbekende oorzaak ten val gekomen waarbij ze bewusteloos raakte. Ze werd door voorbijgangers aangetroffen die de politie waarschuwden. Ze is voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Later toen ze weer bij bewustzijn kwam wist ze zich niets van het ongeval te herinneren. De politie gaat uit van een ongeval.
Delfzijl: aangifte diefstal grondkabel
Een aannemer heeft gisteren aangifte gedaan van diefstal van twee haspels met grijze grondkabel. Deze lagen op het bouwterrein achter het ziekenhuis aan de Jachtlaan in Delfzijl. De schade bedraagt bijna tienduizend gulden. De politie stelt een nader onderzoek in.
Bedum: inbraak bedrijf
In een garagebedrijf aan de Industrieweg in Bedum is vannacht ingebroken Onbekenden hebben een raam van het kantoor vernield waar ze zijn binnengekomen Er wordt een computer vermist. De politie stelt een nader onderzoek in.

Snelheidscontroles
Er zijn gisteren weer de nodige snelheidscontroles geweest. In Hoogezand werden gistermiddag op de Industrieweg 458 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 60 te hard. De hoogst genoteerde reed 86 km/u waar maximaal 50 was toegestaan. In Holwierde werden gistermorgen op de Hoofdweg 576 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 114 te hard. De hoogst genoteerde reed hier 91 km/u waar maximaal 50 was toegestaan. Op de Hoofdweg in Siddeburen werden tussen 10.00 en 12.00 uur 225 voertuigen gecontroleerd. In 28 gevallen werd de maximumsnelheid van 50 km/u overtreden. De hoogst waargenomen snelheid was 77 km/u.

Groningen: beeld uit etalage gestolen
Uit de etalage van een winkel in de Oude Kijk in t Jatstraat is dinsdagnacht door een 37-jarige man uit Groningen een beeld weggenomen. De man had de etalageruit ingegooid en het beeld meegenomen. De man werd aangehouden in de Muurstraat en het beeld terug gevonden in een steegje. De man is ingesloten voor nader verhoor.

Groningen: katapult in beslag genomen
De politie kreeg dinsdagavond een melding dat er vanaf een dak aan de Noorderhaven gegooid werd. Bij inspectie bleken er vier jongemannen met een katapult ballonnen met water en eieren aan het schieten waren. De katapult van de heren werd in beslag genomen.
Groningen: man uit slooppand gehaald
Uit een slooppand aan de Prinsenstraat is dinsdagavond een 37-jarige man uit Groningen weggehaald. De man was in het bezit van enkele bouwmaterialen uit het pand. Hij is aangehouden en na verhoor heengezonden.

Groningen: controle transport gevaarlijke stoffen Bij een gezamenlijke controle op het transport van gevaarlijke stoffen door de KMAR, RVI, douane en politie op de Winschoterweg is dinsdagochtend op een gecontroleerde vrachtwagen een lekkend vat met methylamine ontdekt. Het vat stond op een Tsjechische vrachtwagen bestuurd door een 52-jarige Tsjech. De brandweer werd gewaarschuwd die met speciaal materieel ter plekke kwam. Het lekkende vat werd in een overmaats vat geplaatst en de hele lading werd onder begeleiding retour Delfzijl gestuurd. Verder onderzoek naar de oorzaak van het lek wordt ingesteld. Voor het incident werden zestien combinaties gecontroleerd waarbij drie processen-verbaal werden opgemaakt.

Groningen: automobilist in bezit van dope
Bij een controle afgelopen dinsdagnacht op de Eeldersingel bleek een 21-jarige man uit Rotterdam zes bolletjes dope bij zich te hebben. De man was niet in het bezit van een rijbewijs. Hij werd aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten.

Groningen: inval in overlastpand
Door de politie is een inval gedaan in een pand aan de Bonairestraat dat overlast veroorzaakte door dealactiviteiten. De dealer, een 42-jarige man uit Groningen en de bewoonster van het pand, een 41-jarige vrouw zijn aangehouden voor nader verhoor. In de woning werden zeventien bolletjes heroïne en cocaïne en verdovende middelen attributen in beslag genomen.

Groningen: fietsendief aangehouden
Op de Friesestraatweg is dinsdagmiddag een 48-jarige man uit Groningen aangehouden die op een fiets reed die vermoedelijk gestolen is. Onder de kleding van de man kwamen vier potten oploskoffie vandaan. Onderzoek naar de herkomst van de koffie wordt ingesteld. De man is ingesloten voor nader verhoor.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 5995010