VNG-leden eisen weddeverhoging wethouders

Datum nieuwsfeit: 07-06-2000
Vereniging Nederlandse Gemeenten

VNG-leden eisen weddeverhoging wethouders - 07 juni 2000

De Algemene Ledenvergadering van de VNG eist van minister De Vries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties dat hij nog dit jaar met uitgewerkte voorstellen komt voor een belangrijke verbetering van salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden voor de wethouders en raadsleden van ons land. Deze voorstellen moeten aansluiten bij de wens van de bestuurlijke achterban van de VNG om bijvoorbeeld de wedden van wethouders op te trekken tot 95 procent van het salaris van de burgemeester van hun gemeente.
Vanochtend hebben de leden unaniem een motie gesteund, die was ingediend door wethouder J.C. van Hasselt van Zwolle, de voorzitter van de VNG-commissie Rechtspositie Wethouders en Raadsleden. Onder meer de Vereniging van Zeeuwse Gemeenten en de gemeente Den Helder hadden kort daarvoor een krachtig pleidooi gehouden voor de aanzienlijke verbetering van het inkomen van gekozen gemeentebestuurders.
De motie is ook doorgestuurd naar de leden van de Tweede Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

7 juni 2000

Noot voor redacties