Nieuwe directeur marketing en communicatie Razorfish Europa

- PERSBERICHT -

GARY LARSON EUROPEES DIRECTEUR MARKETING EN
COMMUNICATIE BIJ RAZORFISH

Amsterdam, 7 juni 2000 - Per 1 april is Gary Larson (35) aangesteld als Europees Directeur Marketing en Communicatie bij Razorfish. Razorfish, dat zich vorig jaar in Nederland vestigde, is wereldwijd marktleider op het gebied van digitale oplossingen en toonaangevend in de Verenigde Staten en Europa. Het bedrijf ontwikkelt strategische, creatieve en technologische oplossingen op maat voor ondernemingen die anders zaken willen gaan doen. Razorfish transformeert deze bedrijven met behulp van applicaties voor digitale technologieën. De activiteiten van Razorfish variëren van het uitzetten van een webstrategie en het ontwerpen van websites tot het neerzetten van de visuele identiteit van een onderneming. Razorfish beschrijft haar activiteiten ook wel als digital change management.

Bij Razorfish zal Larson zich bezighouden met de positionering van Razorfish in Europa en de profilering van het brede scala aan mogelijkheden dat Razorfish te bieden heeft op digitaal gebied. Zijn werkterrein beslaat op dit moment Noorwegen, Zweden, Finland, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Nederland. Larson zal invulling geven aan de Razorfish filosofie 'Everything that can be digital, will be' en een Pan Europees marketingplan ontwikkelen om die propositie te ondersteunen en te communiceren. Daarnaast zal Larson een 'virtueel' Europees marketingteam opzetten. Hiermee kan het marketingbeleid van Razorfish op functionele wijze en op decentraal niveau met alle Europese kantoren worden afgestemd. Larson werkt vanuit Amsterdam en rapporteert aan het hoofdkantoor in New York.

Larson, geboren in Californië en sinds 1994 werkzaam in Nederland, was hiervoor onder andere werkzaam als Manager European Brand Communication bij Nissan Europe, N.V. Hij was verantwoordelijk voor de merkpositionering van Nissan en stuurde reclamebureaus aan. Ook werkte Larson bij Heineken International B.V. als productmanager corporate marketing. Larson studeerde internationale economie en politicologie aan de University of California, Berkeley. Daarnaast behaalde Larson zijn MBA International Marketing.

Razorfish
Razorfish is opgericht in 1995 en ontwikkelt digitale technologieën om bedrijven te helpen hun manier van zakendoen - opnieuw - uit te denken. Het bedrijf levert een compleet gamma end-to-end-oplossingen, waaronder strategie, ontwerp en technologische diensten met betrekking tot platforms, apparatuur en netwerken. Razorfish heeft kantoren in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, Milaan, New York, Oslo, San Francisco, Stockholm en Tokyo en heeft meer dan 1700 werknemers in dienst. Het hoofdkantoor bevindt zich in New York. Recente cliënten van Razorfish zijn onder meer Nissan, Excite, Vodafone AirTouch, Nokia, Charles Schwab en MeesPierson.

- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (