Datum nieuwsfeit: 07-06-2000

EK-NIEUWSBULLETIN

Nummer 1 - 7 Juni 2000

Ruim 40.000 Nederlanders hebben hun voorspelling voor het Europees Kampioenschap voetbal gedaan via www.poule.nl, de grootste en enige officiële EK-poule van Nederland. In dit bulletin vindt u nieuwsfeiten rondom het EK gebaseerd op deze ruim 40.000 voorspellingen.

Mannen hebben meer vertrouwen in Oranje dan vrouwen

Amsterdam, Den Haag, 7 juni 2000 - Vrouwen hebben aan de vooravond van het Europees Kampioenschap voetbal opvallend minder vertrouwen in het Nederlands elftal dan mannen. Dit blijkt uit een analyse van de voorspellingen die zijn gedaan door de 40.000 deelnemers aan www.poule.nl. Terwijl 56% van de mannelijke deelnemers aan het gratis
EK-spel van Toto en Sportdreams.com op Internet verwacht dat Nederland de finale haalt en wint, rekent van de vrouwen slechts 48% op een herhaling van de Europese titel uit 1988. Opvallend is verder dat vrouwelijke deelnemers meer verwachten van Italië, Engeland, Frankrijk en Duitsland dan mannen. De grootste concurrent voor Oranje is volgens beide seksen overigens Spanje. Deelnemers aan www.poule.nl zijn voor 20% vrouw.

Oranje minder populair in grote steden

Amsterdam, Den Haag, 7 juni 2000 - In Amsterdam en Rotterdam is Oranje minder populair dan in de rest van Nederland. Dit blijkt uit een analyse van de voorspellingen die zijn gedaan uit de bijna 40.000 deelnemers aan www.poule.nl. In de twee grote steden verwacht ongeveer de helft van de deelnemers aan het gratis EK-spel van Toto en Sportdreams.com op Internet een tweede Europese titel voor Nederland, terwijl in de rest van Nederland bijna zes van de tien voorspellers dit doet.

Ruim 5000 poules via www.poule.nl

Amsterdam, Den Haag, 7 juni 2000 - Ruim 5000 EK-poules worden gespeeld via www.poule.nl. Dit aantal groeit nog elke dag. Het populairst zijn de poules binnen bedrijven, op de voet gevolgd door de poultjes van vrienden en familie. Gemiddeld doen er aan de bedrijfspoules twee keer zoveel mensen mee. Hoeveel de gemiddelde inzet is in een poule is niet bekend.

www.poule.nl is een initiatief van Toto en Sportdreams.com. Deelname is gratis.

Toto is een merk van De Lotto. Als enige organisatie in Nederland heeft De Lotto een vergunning om sportprijsvragen te organiseren. Toto brengt diverse spellen op de markt: Toto-13, Toto-Select, Toto-Score en Toto-Tip. De deelnemers zijn sportliefhebbers met name op het gebied van voetbal. Wekelijks maakt Toto voetbal voor 50.000 spelers extra spannend.
Sportdreams.com is de eerste en grootste interactieve sportservice in Nederland gericht op het verschaffen van allerhande soorten infotainment voor de sportfan. Op www.sportdreams.com vindt de sportfan een combinatie van informatie, entertainment en merchandising op het gebied van sport. Sportdreams.com ervaart een sterke groei in de aantallen bezoekers
(3 miljoen pageviews in maart 2000) en actieve deelnemers (ruim
100.000 geregistreerde fans).