Virtuele euro's van Happypoint.com cadeau bij AltaVista.nl

Datum nieuwsfeit: 07-06-2000

7 juni 2000

ALTAVISTA.NL BELOONT ZOEKGEDRAG INTERNETGEBRUIKERS MET VIRTUELE EURO'S VAN HAPPYPOINT.COM

AltaVista.nl is de eerste zoekmachine in Nederland die internetgebruikers voor hun zoekopdrachten beloont met virtuele euro's, Happy's genaamd. Hiervoor is AltaVista.nl een samenwerkingsverband aangegaan met Happypoint.com, het gratis spaarsysteem op internet. Door zich aan te melden boven in de linker kolom op www.altavista.nl worden internetgebruikers abonnee van Happypoint.com. Vervolgens verdienen bezoekers gratis Happy's bij elke zoekopdracht die zij plaatsen bij AltaVista.nl. De happy's, een happy heeft een waarde van een eurocent, zijn in te wisselen voor allerlei producten uit de online Happystore. Zo besteedden Roelf Sluman van AltaVista.nl en Donald Thiery van Happypoint.com hun gespaarde happy's onlangs symbolisch aan een gezamenlijk uitgestippelde vliegreis (zie link naar foto onderaan). De beschikbare producten variëren verder van boeken, keukenapparatuur en laptops tot baseball caps.

Roelf Sluman: “Wij bieden de AltaVista.nl bezoeker behalve relevante zoekresultaten graag iets extra's. Hoewel het sparen van de happy's al snel resultaat oplevert, heb je voor een reis natuurlijk aardig wat punten nodig. De samenwerking beperkt zich dan ook niet alleen tot het verkrijgen van happy's door te zoeken. Binnenkort levert het ook virtuele euro's op wanneer je bijvoorbeeld een e-mailadres neemt bij AltaVista.nl.”

Happy's sparen
Naast het belonen van zoekacties bij AltaVista.nl, krijgen Happypoint-abonnees ook Happy's voor het lezen en reageren op Happypoint e-mail. Bij aanmelding bij www.happypoint.com kunnen internetgebruikers precies aangeven over welke onderwerpen zij e-mails willen ontvangen. Vervolgens krijgen Happypoint-abonnees alleen die informatie over producten en diensten in hun mailbox, waarin zij expliciet interesse hebben getoond. Door deze mails te lezen en hierop te reageren verdient de internetgebruiker Happy's. Ook door het kopen van producten in online shops van partners van Happypoint.com kunnen abonnees Happy's verdienen.

AltaVista.nl
AltaVista is een media- en E-commerce netwerk dat internetgebruikers zoekopties, het laatste nieuws, live videobeelden, content en winkelmogelijkheden biedt. De wereldwijde index van AltaVista is de grootste van het hele web. Het bedrijf beschikt over unieke technologische kennis, producten en diensten waardoor zowel particulieren als bedrijven sneller over de juiste informatie kunnen beschikken. In de afgelopen zeven maanden zijn lokale AltaVista sites gestart in Engeland, Duitsland, Zweden, Nederland, Frankrijk en Italië. AltaVista Nederland is onderdeel van AltaVista Europa dat is gevestigd in Berkshire in het Verenigd Koninkrijk. AltaVista Company is opgericht in 1995 en is voor 83% in handen van CMGI, Inc. (Nasdaq: CMGI). Het overige deel van de aandelen is van Compaq. Het hoofdkantoor van AltaVista is gevestigd in Palo Alto, Californië.
Happypoint.com
Happypoint.com is een gratis permissie marketing systeem, waar de wensen, interessegebieden en de privacy van de individuele internetgebruiker centraal staan. Happypoint.com verzorgt in Europa het eerste spaarsysteem op internet dat gekoppeld wordt aan gedrag op internet. Dit gedrag varieert van het lezen en reageren op e-mails tot het plaatsen van zoekacties en aankopen via internet. In de toekomst zullen deze diensten uitgebreid worden. Happypoint.com is gelanceerd in juli 1999 en gevestigd in Amstelveen. Happypoint.com heeft op dit moment 12 medewerkers in dienst.
Een foto is te vinden op
www.dlvpr.nl/pressroom/beeldmateriaal/alta/beeldmateriaal.html
Voor meer informatie: