Nieuwe generatie Carrier Class Core Switch

Datum nieuwsfeit: 07-06-2000

De nieuwe generatie Carrier Class Core Switch:
aanbevolen door Industrie Experts

De nieuwste loot aan het breedband Services Portfolio: Alcatel's 670 RSP voldoet aan de vraag naar een terabit Multi Protocol platform

Supercomm Atlanta - 6 juni 2000 - Alcatel dat vandaag het 670 Routing Switch Platform (RSP) heeft aangekondigd is daarvoor alom geprezen door zowel industrie experts als klanten die het product op trial hebben. De nieuwste aanwinst in het Alcatel portfolio van producten en diensten is een volgende generatie multiprotocol platform dat ATM (Asynchronous Transfer Mode), MPLS (Multi Protocol Label Switching) en IP (Internet Protocol) integreert op één platform. De Alcatel 670 RSP biedt carriers een volledige en schaalbare oplossing voor de huidige voice en data applicaties die kan meegroeien met de vereisten van het netwerk van morgen.

"We geloven dat de Alcatel 670 RSP, die momenteel rigoureus getest en geëvalueerd wordt in onze laboratoria ons een schaalbare, betrouwbare oplossing biedt die daarnaast voldoende capaciteit heeft om te voorzien in de huidige en de toekomstige vraag van onze groeiende klanten zegt France Telecom die als trial customer het product in dienst hebben genomen. Het ontwerp en het product van de Alcatel 670 RSP is volledig in lijn met de richting waarin wij als France Telecom ons bewegen.

We hebben gekeken naar verschillende leidende netwerk bedrijven voordat we Alcatel selecteerde omdat we er zeker van wilde zijn dat we het beste product voor ons netwerk zouden krijgen zegt Bart Voeten Chief Technology Officer van 1-Net. Alcatel biedt niet alleen de switch met de hoogste capaciteit op de markt van vandaag maar het biedt teven een compleet end-to-end oplossing die voldoet aan onze wensen.

"Om tegemoet te kunnen komen aan de alsmaar groeiende vraag naar bandbreedte en "high performance" diensten die wij bij Hanaro dagelijks ondervinden blijven wij pionieren in het optimaal inzetten van onze netwerk core die specifiek geschikt is voor high-speed multimedia Internet", zegt Yunsik Shin, president van Hanaro Telecom inc. Alcatel's IP/MPLS/ATM core platform biedt ongeëvenaarde traffic management mogelijkheden en een ongeëvenaarde capaciteit".

"Alcatel's 670 RSP is ontworpen als het volgende generatie multiprotocol backbone platform met de voldoende capaciteit voor het huidige inkomsten genererende voice verkeer maar ook voor het enorm en voortdurend groeiende data verkeer"; zegt Pearse Flynn, president van Alcatel's Carrier Networking Group.

Analisten zijn het erover eens dat de toevoeging van de 670 RSP aan het bestaande Alcatel portfolio van breedband diensten en producten het bedrijf een zeer goede positie in de zeer competitieve IP markt biedt. Een positie waarmee service providers terzijde kan staan in de migratie van ATM naar IP pakket gebaseerde netwerken. Nu afnemers steeds hogere eisen stellen aan de service providers hebben deze oplossingen nodig die een volledige integratie, schaalbaarheid en betrouwbaarheid kunnen bieden inclusief een superieur netwerk management systeem en traffic flow support.

Nu meer service providers kijken naar een overgang van ATM naar op IP gebaseerde netwerken zijn er een aantal factoren bij deze overweging", zegt Christin Flynn, senior analist bij de Yankee Group. "Twee van de belangrijkste vereisten is het vermogen om het netwerk en het service management is in een geïntegreerd switching en routing platform te kunnen afhandelen. Alcatel's introductie van het 670 Routing Switch Platform is een voorbeeld van een bedrijf dat zeker stelt dat het alle componenten van een oplossing op z'n plaats heeft om aan de vraag van service providers tegemoet te kunnen komen.

Alcatel's innovatieve multi-protocol 670 RSP komt tegemoet aan de duidelijke geïdentificeerde eisen voor het samenbrengen van voice en data diensten op een IP/MPLS/ATM platform, terwijl er tevens wordt verzekerd dat service providers op een concurrerende wijze kunnen blijven opereren. De 670 RSP brengt het beste op het gebied van MPLS en ATM protocollen samen met IP op een enkel terabit platform waardoor het service providers een naadloze integratie van voice en data services biedt. Voor de meest stringente vormen van verkeer zoals als carriers class voice tot de data transmissie stromen die een enorme betrouwbaarheid eisen, Alcatel bewijst opnieuw haar expertise in het bouwen van zeer schaalbare en betrouwbare netwerk producten.

Willen service providers winstgevend blijven dan moeten de netwerken van morgen flinke besparingen opleveren, zowel op operationeel gebied als op het gebied van te investeren kapitaal, daarnaast moet de time-to-market voor nieuwe diensten kunnen worden teruggebracht", zegt Raj Hejta van RHK, "Om aan deze eisen te voldoen moeten de core netwerk producten zoals de 670 RSP van Alcatel schaalbaarheid combineren met betrouwbaarheid en een zeer hoge capaciteit.

De Alcatel 670 RSP biedt een capaciteit van 50 Gigabit/s tot 5 Terabit/s, terwijl het tegelijkertijd een ongeevenaarde verkeersmanagement, een zeer hoge capaciteit en "carrierclass" betrouwbaarheid biedt. Voor routing en signalling heeft de 670 RSP een dubbele back-plane voor IP/MPLS/ATM protocollen. IP verkeer, MPLS paden en ATM virtual circuits (VSC's) kunnen flexibel geconfigureerd worden met per poort of per VC geschakelde paden (zogenaamde Label Switch Paths). Verbindingen met signalering gebruiken de krachtige "parallell call processing"architectuur om zo de toonaangevende kwaliteit en snelheid met duizenden "calls' per seconde per knooppunt te realiseren. De 670 RSP wordt beheert via SNMP ewat precies past in het Alcatel netwerk management productlijn.

Over Alcatel
Alcatel bouwt de nieuwe generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde 'end-to-end' voice- en data- oplossingen aan bestaande en nieuwe operators en aan bedrijven en consumenten. Met een omzet van Euro 23 miljard (50 miljard gulden) in 1999 en 118.000 werknemers is Alcatel actief in meer dan
130 landen. De Nederlandse vestiging in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 950 mensen. Voor meer informatie, bezoek Alcatel op het Internet: http:/www.alcatel.com

"Safe Harbor" statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This press release contains forward looking statements relating to the Company's expectations for sales growth in certain product lines and increase in market share beginning in 2000 and going forward. Such expectations assume that (i) current market trends, particularly in the U.S., will not change; (ii) customer spending patterns will not slow down; (iii) product deliveries will not be adversely affected by supply shortages; and (iv) the integration of Newbridge will proceed smoothly. Actual results could differ materially from the above as a result of these or other factors.

Alcatel Nederland
Simon de Boer