Leden Nederlands elftal reageren spontaan op VIP-veiling

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

GCI HOLLAND PR

Leden Nederlands elftal reageren spontaan op VIP-veiling

Vele Nederlandse sporters reageren spontaan op het initiatief persoonlijke objecten te veilen ten behoeve van HIV-besmette baby.s in Zuid-Afrika. Veel leden van het Nederlands elftal bieden aan de vooravond van het EK hun sportoutfit aan. Zo zijn vanaf vrijdag 9 juni de shirts van Edwin van der Sar, Michael Reiziger en Edgar Davids via internet te koop. Aaron Winter biedt een horloge naar eigen ontwerp aan en Patrick Kluivert zijn voetbalschoenen. De lancering van iBazar's VIP-veilingsite gaat vooraf aan een unieke modeshow in de Amsterdamse Scossa Studio, waar nationale en internationale topmodellen een show van formaat neerzetten. De opbrengsten van de veiling en de toegangskaarten voor de show gaan naar twee ziekenhuizen in Zuid Afrika die zich met aidspreventie bezig houden.

De veiling is opgezet door iBazar in samenwerking met de humanitaire stichting Orange Babies. Stichting Orange Babies is een initiatief van Thierno Baba Sylla en John Kattenberg van het beroemde make-up en stylingbureau House of Orange. Orange Babies zet zich in voor HIV-besmette baby.s in Afrika.

Naast de leden van het Nederlands elftal bieden ook andere bekende Nederlanders objecten aan. Hieronder zijn: Richard Krajicek, Daphne Deckers, Marco Borsato, Katja Schuurman, Ans Markus, Serge Henri Valcke en Ota Zu. De lijst van objecten en deelnemers groeit dagelijks.

Op vrijdag 9 juni gaat niet alleen deze bijzondere veilingsite de lucht in, maar wordt er ook een modeshow gehouden in de Amsterdamse Scossa Studio. Dit uniek evenement heeft als thema .Beauty Saving Africa.. De equipe van 35 internationale en nationale modellen staat onder leiding van Debra Shaw, Marpessa, Leatitia Venezia en Linda Spiering. Samen zullen zij een levende modereportage neerzetten naar het thema van de avond. Toegangskaarten voor de show bedragen fl.
100,- per stuk en zijn onder meer verkrijgbaar bij alle VVV-kantoren en in Amsterdam bij het AUB, Le Souk, Soulfood en Atheneum Nieuwscentrum bookstore aan het Spui.

Noot voor redacties