Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 8-06-2000 1e Persbericht 8juni2000

Politieberichten

Eindhoven: Snelheidscontrole
Woensdag tussen 15.30 uur en 18.10 uur is er op de Tilburgseweg een snelheidscontrole gehouden. 1498 voertuigen zijn gecontroleerd. 611 daarvan reden sneller dan 70 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 145 km/u.

Eindhoven: Jeugdige personen aangehouden
Woensdagavond omstreeks 20.45 uur zijn op de Esdoornlaan zes jongens, in de leeftijd van 11 tot 15 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden getuigen gezien dat de jongeren aan het inbreken waren in een aldaar gelegen sportzaal. De gewaarschuwde politie trof hen daar aan. Aan en in het pand waren diverse ruiten, plafond en lampen vernield. Na verhoor konden zij huiswaarts keren. De jongeren worden voor verdere afhandeling overge-dragen aan bureau Halt.
Eindhoven: Alcohol
Woensdagavond om 22.15 uur is op de Reinkenstraat een 31- jarige bromfietser uit Eindhoven aangehouden. Even daarvoor was hij met zijn bromfiets tegen een op de Schubertlaan geparkeerde auto gereden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. De bromfietser weigerde medewerking aan het alcoholonderzoek. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Bedreiging met vernieling
Woensdagavond om 23.55 uur is op de Waterroostraat een 28- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor was hij de woning van zijn ex vriendin aan de Resedastraat binnengedrongen. Na een woordenwisseling bedreigde de man de vrouw met een pistool en vernielde een gedeelte van de inboedel. Hierop verliet hij de woning. De man is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal bromfietsonderdelen
Woensdagavond omstreeks 23.30 uur zagen getuigen op de Herman Gorterlaan dat twee mannen een bromfiets aan het slopen waren. Zij spraken de mannen aan, die direct daarop wegliepen. Een van hen kon worden staande gehouden en worden overgedragen aan de politie. De verdachte, een 16- jarige man uit Eindhoven, is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Mannen rijden in gestolen auto
Donderdagmorgen om 2.02 uur zijn op de Boutenslaan twee mannen, 18 en 20 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Zij reden daar in een personenauto. Bij controle bleek de auto te zijn doorverbonden. Uit onderzoek bleek de auto in Eindhoven te zijn weggenomen. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Schietincident
Donderdagmorgen om 4.45 uur zijn nabij een woning aan de Jan van Boonenstraat een 29- jarige man uit Eindhoven en een 27- jarige vrouw uit Eindhoven aangehouden. Kort tevoren had een persoon van daaruit verschillende schoten gelost op een bouwkeet. Omwonenden waarschuwden de politie, die beiden aantrof. In de woning werd een vuurwapen gevonden. Beide verdachten zijn voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Aantreffen wapenstok
Donderdagmorgen om 3.25 uur is op de Humboldtstraat een 53- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man naast zich in de auto een wapenstok voor handen te hebben. De wapenstok is inbeslaggenomen. Tegen de man is proces-ver-baal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Donderdagmorgen om 3.05 uur is in een school aan de Toledolaan een 19- jarige man uit Oudenaarde aangehouden. De politie trof de man daar aan. De man had zich de toegang tot de school verschaft na het vernielen van een ruit, waarop het alarm in werking trad. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in bedrijf
Omstreeks 5.10 uur trad het alarm van een bedrijf aan de Waterbeemd in werking. Bij onderzoek bleek dat er een kantoorruit was vernield. Uit het pand zijn enkele computers gestolen.

Someren: Diefstal rijzadels
Tussen woensdagavond 23.00 uur en donderdagmorgen 5.15 uur werd er ingebroken in een paardenschuur aan de Ruiter. Toegang tot de schuur werd verkregen na verbreking van het hangslot. Uit de schuur werden 4 rijzadels weggenomen.

Asten: Alcohol
Donderdagmorgen om 2.17 uur is op de kruising Markt en Koningsplein een 27- jarige auto-mobilist uit Asten aangehouden. Hij was daar met zijn auto tegen een verkeersbord gereden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 2,20 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 12 uur en een proces-verbaal.

Asten: Inbraak in een bedrijf
Tussen woensdagavond 21.00 uur en donderdagmorgen is er ingebroken in een bedrijf aan de Kemphaanweg. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van de toegangs-deur. Uit het pand werden twee boormachines, een haakse slijpschijf en een grote hoeveel-heid handgereedschap gestolen.

Valkenswaard: Aanrijding met gewonde

Woensdagmiddag omstreeks 12.35 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Bergstraat en Norbertusdreef een 53- jarige automobilist uit Valkenswaard ernstig gewond. Hij reed daar komende uit de richting Tienendreef. Gekomen op genoemde kruising verleende hij geen voorrang aan een 53- jarige busbestuurder uit Budel Schoot, die vanaf de Bergstraat kwam gereden. De 53- jarige automobilist uit Valkenswaard is met ernstig letstel overgebracht naar het St. Josephziekenhuis.

Best: Inbraak in woning
Tussen woensdag 23.45 uur en donderdagmorgen 6.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Prof. Titus Brandsmastraat. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking slot achterdeur. Uit de woning zijn enkele pasjes, persoonsbescheiden en geld gestolen
Geldrop: Inbraak in een bedrijf
Tussen woensdagavond 19.00 uur en donderdagmorgen 8.15 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Heuvel. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van de voordeur. Weggenomen werden een computer, een laptop en geld.