Nieuwe HP Deskjet 640c kleurenprinter met kleurrijk design

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

NIEUWE HP DESKJET 640C KLEUREN INKJET PRINTER MET KLEURRIJK DESIGN

Amstelveen, 8 juni 2000 - Hewlett-Packard introduceert de HP DeskJet 640C inkjet printer, een gemakkelijk te bedienen printer voor prijsbewuste gebruikers en personen die voor het eerst een printer aanschaffen. De printer biedt levendige kleuren en heldere zwarte tekst. Voor een meerprijs van fl. 89,95 kunnen gebruikers afdrukken maken van fotokwaliteit. De HP DeskJet is geschikt voor het maken van brieven, schoolwerkstukken en allerlei andere projecten op elk soort papier. De
HP Deskjet 640C zal in juli in de winkel verkrijgbaar zijn voor fl. 249,-.
De HP DeskJet 640C biedt:

* Printsnelheden tot 6 pagina's per minuut (ppm).
* Dubbele cartidges waardoor gebruikers zonder het verwisselen van cartridges zowel in zwart kunnen afdrukken (met de HP nr. 20 zwarte inktcartridge van fl. 74,95) als in kleur (met de HP nr. 49 kleuren inktcartridge van fl. 84,95). De HP DeskJet 640C printer maakt gebruik van een vierkleurenafdruksysteem voor het maken van afdrukken in zowel kleur als zwart.

* Optionele fotokwaliteit met de HP PhotoCartridge (HPC1816A) die verkrijgbaar is voor fl. 89,95.

* Eenvoudig te installeren met de makkelijk te volgen gebruiksaanwijzing, waardoor de eerste afbeelding binnen enkele minuten kan worden gemaakt.
* HP ColorSmart III technologie die automatisch de optimale kleur of grijstint kiest voor mooie oppervlakken en solide achtergronden, scherpere afbeeldingen en levendige kleuren. Een onderdeel van HP ColorSmart III is HP Smartfocus waarmee de kwaliteit en helderheid van afbeeldingen automatisch worden verbeterd. HP SmartFocus verscherpt details van afbeeldingen van internet met een lage resolutie door er automatisch een afbeelding met een hogere resolutie van te maken.

* Hoge flexibiliteit door ondersteuning van zowel PC's als Mac-systemen via USB. De printer biedt zowel parallelle als USB-poorten.
* Speciale mogelijkheden voor het printen van rapporten en posters.
* Nieuw modern design met ronde vormen en een blauwe, transparante deksel.
Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf
medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten
HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van
Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van
Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties