Concord en Cisco: e-oplossingen Europese service providers

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000
Concord en Cisco werken samen op het gebied van e-business-oplossingen voor Europese service providers

Delft, 15 juni 2000 - Concord Communications neemt deel aan het New World Ecosystem-programma van Cisco, een symbiotische gemeenschap van samenwerkende partners die samen met Cisco werken aan innovatieve, geïntegreerde e-business-oplossingen die in korte tijd in gebruik genomen kunnen worden door Europese service providers.

"Concords eHealth-producten - de enige oplossing voor het prestatiemanagement van e-business-systemen, -services, -applicaties en het onderliggende netwerk - combineren pro-actieve, real-time en historisch prestatiebeheer om de problemen die ernstige gevolgen kunnen hebben voor klantenservice en transacties te voorspellen en te voorkomen," zegt Rob Pronk, Managing Director Concord EMEA. "eHealth zal de Cisco New World Ecosystem-klanten helpen om meer abonnees te ondersteunen en de interne hulpbronnen beter te beheren, waardoor uiteindelijk de kosten omlaag gaan en een hoge kwaliteit van de service gewaarborgd is."

"Het Cisco New World Ecosystem-programma versterkt de belangrijke relatie tussen onze twee bedrijven door Concord te voorzien van extra marketing- en technologievoorzieningen zodat zij hun meest recente technologieverbeteringen snel ter beschikking kunnen stellen aan de klanten van Cisco," zegt Jean-Pierre Verhoeven, Vice President van Cisco Systems Northern Europe. "Het programma zorgt ervoor dat Cisco de best mogelijk service kan bieden aan onze klanten en versterkt de positie van Cisco en Concord als toonaangevende leveranciers van bedrijfskritische oplossingen voor New World service providers."

Het New World Ecosysteem omvat het product- en serviceaanbod van zorgvuldig door Cisco geselecteerde partners en stelt service providers in staat om concurrerender en zich meer onderscheidende oplossingen op de markt te brengen, waardoor de tijd tot winstgevendheid wordt bekort. De technisch geïntegreerde oplossingen zullen een breed scala aan functionele gebieden omvatten, waaronder packet telefonie, spraakapplicaties, operations support-systemen en facturering, Internetworking en e-business.

Als onderdeel van de relatie zal Concords eHealth-oplossing voor prestatie- en beschikbaarheidsbeheer in staat zijn om prestatiegegevens direct te betrekken van de CiscoWorks2000 Service Management Solution. Dit Cisco-product biedt een op standaarden gebaseerde interface voor end-to-end service level management. eHealth, het vlaggeschip van Concord, bedoeld voor veelomvattend beheer van de e-business afleveringsketen (inclusief applicaties, systemen en netwerken), zal met CiscoWorks2000 Service Management Solution worden geïntegreerd met behulp van XML-technologie. De integratie zorgt voor een naadloze beheeroplossing voor Service Level Agreements (SLA's), netwerkvertragingen en netwerkdiensten, waaronder HTTP-responstijden en Voice-over-IP, met minimale administratieve belasting voor het netwerk. De integratie maakt het tevens mogelijk dat de gegevens die door CiscoWorks2000 Service Management Solution worden verzameld, benut kunnen worden voor diepgaande analyses. Hierdoor zijn geen extra configuraties of polling door eHealth nodig.

De overeenkomst omvat productontwikkeling en marketing, en is een uitbreiding van de langdurige relaties die Cisco en Concord in Europa reeds hebben. Dit partnerschap legt een sterk fundament voor de prestatiebeheeroplossingen van Cisco's New World operaties. Tot de recente, gezamenlijke ontwikkelingen behoren sterk geïntegreerde modules met toegevoegde waarde voor Cisco Service Assurance Agent (SAA), beschikbaar in IOS versie 12 en hoger, en in Cisco's Virtual Private Networks (VPN) Solution Centre. Het opnemen van Concords technologie in deze producten betekent dat klanten in Europa nu real-time prestatie-informatie vanuit een Cisco core-netwerk kunnen zien en dat service providers die IP VPN-netwerken implementeren hun klanten nu informatie over het service level agreement kunnen bieden.

Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van de volgende generatie oplossingen voor het beheren van systeemprestaties en systeembeschikbaarheid. Met haar eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties en de beschikbaarheid op al deze gebieden adequaat te beheren, kunnen organisaties op effectieve wijze e-business drijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business-activiteiten van enkele van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes en blijft op grote schaal investeren in de Europese markt. Het Europese hoofdkantoor staat in Delft. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, en een sterke vertegenwoordiging in Spanje, Italië, Ierland, Oostenrijk, Scandinavië, België en Luxemburg.
Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Anneke de Kort, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 -
562 82 08, (annekedk@monogram.nl).