HP: Nieuwste intel-technologie in HP XE2 Notebooks

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000
Hewlett-Packard

NIEUWSTE INTEL-TECHNOLOGIE IN HP XE2 NOTEBOOKS

HPs Mobile Computing Division behaalt recordgroei en wordt hiermee nummer zes op de Europese notebook-markt

Amstelveen, 8 juni 2000 Hewlett-Packard rust zijn HP OmniBook XE2 serie notebook PCs uit met Intel Pentium III 500/600 MHz of Celeron 500 MHz processors. De Intel SpeedStep-technologie in de Pentium III 600 MHz processor verlengt de levensduur van de batterij met maximaal 20 procent. Met deze uitbreiding voldoen de notebooks aan de toenemende prestatie-eisen van zakelijke gebruikers in kleine en middelgrote bedrijven. Naast deze technologische verbetering is ook het ontwerp van de HP OmniBook XE2 aangepast.

Deze veranderingen weerspiegelen de voortdurende groei van HPs Mobile Computing Division (MCD). In het eerste kwartaal van 2000 kende MCD een recordgroei. Volgens cijfers van onderzoeksbureau International Data Corporation (IDC) verbeterde MCD in het eerste kwartaal van 2000 de verkoop met 122,9 procent, vergeleken met dezelfde periode in 1999. De gemiddelde groei op de markt voor notebooks is 34,9 procent. Hiermee is HP de op vijf na grootste notebook-leverancier van Europa.

De nieuwste HP XE2 notebook PCs hebben een gewicht van 3 kilo. In Europa worden ze geleverd met:

Intel Pentium III 500/600 MHz of Celeron 500 MHz processor

12,1 of 14,1 inch scherm

5 GB of 10 GB harde schijf

32 MB of 64 MB geheugen

Spill restant toetsenbord

24X CD-ROM of 6X DVD

4 MB videogeheugen met SMI EM4 AGP grafische kaart

Geïntegreerd 56k V.90 modem

MusicMatch MP3 speler

Windows 98

Windows 2000 pre-loads beschikbaar (niet bij alle configuraties en niet in alle landen)

Modem adapters meegeleverd bij elke XE2 (niet in alle landen)

De nieuwste HP XE2 notebooks hebben in Europa een verkoopadviesprijs van fl. 3100,- excl. B.T.W. afhankelijk van de configuratie.

Meer informatie over HP OmniBook notebook PCs is te vinden op www.hp.com/notebooks/omnibook .

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Windows en Windows NT zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation. Pentium is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Intel Corporation.