Samenwerking Dutchtone en UPC Nederland op marketing gebied

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000
Vindplaats 2
Samenwerking Dutchtone N.V. en UPC Nederland op marketing gebied:

Take 2 combineert als eerste in Nederland vast en mobiel bellen

Amsterdam, 8 juni 2000 - Dutchtone, onderdeel van France Telecom (recentelijk eigenaar van Orange) en UPC Nederland gaan samenwerken op het gebied van marketing en verkoop. De mobiele operator en het kabelbedrijf brengen onder de naam Take 2 een gezamenlijk product op de Nederlandse markt. Take 2 bestaat uit een vast èn een mobiel telefoonabonnement. De consument betaalt geen aanschaf- en installatiekosten en profiteert van lagere abonnementskosten en gratis belminuten. In verband met de verwachte grote vraag zal Take 2 stapsgewijs worden aangeboden. Deze week ontvangen klanten in Amsterdam en Nijmegen als eersten in Nederland een aanbieding met uitleg van beide bedrijven.

Het gezamenlijke aanbod van Take 2 bestaat uit een jaarabonnement bij Priority Telecom, het telefonieproduct van UPC voor vaste telefonie (met behoud van eigen telefoonnummer) en bij Dutchtone een Allin 180 pakket voor mobiel bellen.

Dit gezamenlijke aanbod is voor klanten extra aantrekkelijk. Voor beide abonnementen betalen klanten namelijk geen aansluitkosten. Ook het mobiele toestel van Dutchtone (Nokia 3210) is inclusief. Verder geeft Dutchtone 20% korting op haar mobiele abonnement. Op deze wijze bespaart de klant in ieder geval circa 340 gulden op aanschaf- en aansluitkosten, alsmede 120 gulden aan abonnementskosten op jaarbasis.

In het gezamenlijke aanbod zijn verder bij zowel Priority Telecom als Dutchtone 180 belminuten per maand inbegrepen. Het Priority Telecom abonnement is bovendien 20% voordeliger dan het Bel Basis abonnement van KPN Telecom. Los van de belminuten, bellen Priority Telecom klanten tenslotte tot 20% goedkoper dan met KPN Telecom.

Distributie
Priority Telecom en Dutchtone zullen Take 2 direct bij de klant thuis kunnen afleveren. Potentiële klanten ontvangen een brief met inschrijfformulier. Na invullen en terugsturen van het formulier worden klanten gebeld voor het aansluiten van Priority Telecom. De mobiele telefoon van Dutchtone wordt per post thuisbezorgd. In eerste instantie ontvangen potentiële klanten in Amsterdam en Nijmegen een brief. Naar verwachting zal Take 2 vanaf juli stapsgewijs worden aangeboden aan UPC-klanten in de rest van Nederland. Dan zullen waarschijnlijk ook andere verkoopkanalen worden ingezet.
Samenwerking
UPC Nederland en Dutchtone zijn verheugd over de samenwerking. Hans Huygens, Commercieel Directeur Consumentenmarkt van Dutchtone: "Het is voor het eerst dat klanten kunnen profiteren van een aanbieding voor zowel vaste als mobiele telefonie. We verwachten dat klanten zich voelen aangesproken tot de besparingen en de eenvoud waarmee het product kan worden besteld en geleverd."
Dirk Jan Emmens, Directeur Consumentenmarkt van UPC Nederland, vult aan: "Onze samenwerking onderstreept het innovatieve karakter van beide bedrijven en de vastberadenheid continue voorop te willen lopen bij de ontwikkeling van de Nederlandse telecommunicatiemarkt. We verwachten dan ook veel van de gezamenlijke marketing en verkoop van Take 2. Naar aanleiding van onze ervaringen kan het product in de toekomst wellicht worden uitgebreid en verder geïntegreerd. Vooralsnog concentreren we ons echter op een succesvolle, stapsgewijze lancering van Take 2 in de gebieden waar UPC Nederland actief is."

Dutchtone NV
Dutchtone NV is onderdeel van de Dutchtone Group, net als Casema en EuroNet Internet. De Dutchtone Group is gevormd in december 1999 uit de bedrijven Casema (sinds 1970), Dutchtone (sinds 1999) en EuroNet Internet (sinds 1994) en verenigt hierin de expertises mobiele telefonie, kabel en Internet. Op dit ogenblik heeft de Dutchtone Group zo'n 2.200 medewerkers in dienst, waarbij de hoofdkantoren gevestigd zijn in Den Haag (Dutchtone, ca. 1.400 medewerkers), Rijswijk (Casema, ca. 700 medewerkers) en Amsterdam (EuroNet Internet, ca. 150 medewerkers).
Dutchtone NV is een Nederlandse telecom-operator met een eigen, landelijk dekkend (sinds eind oktober 1999) netwerk voor mobiele telefonie, gebaseerd op GSM 1800-technologie. Dutchtone NV heeft een uitgebreid pakket van producten en diensten voor zowel de consument als de zakelijke klant.

UPC Nederland
UPC Nederland is onderdeel van het beursgenoteerde United Pan-Europe Communications (AEX en NASDAQ) en is met zo'n 2,2 miljoen klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige breedbandnetwerken.
UPC Nederland is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Op de consumentenmarkt voert de onderneming diensten op het gebied van Internet (chello), telefonie (Priority Telecom) en radio & TV. Op de zakelijke markt legt UPC Nederland zich toe op het ontwikkelen, toepassen en integreren van de modernste telecommunicatie-, datacommunicatie- en Internet-oplossingen.

= = =

Noot aan de redactie:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met

* UPC Nederland, afdeling Media Relations, Ronald van der Aart, telefoon (020) 77 66 836 of mobiel 06-21 898 275.
* Dutchtone N.V., afdeling Public Relations, Robbert Jan Knoppers, telefoon (070) 889 8441 of mobiel 06-28 02 6666.