SNT neemt Duitse branchegenoot Jost Telemarketing over

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

SNT GROUP N.V.

SNT neemt Duitse branchegenoot Jost Telemarketing over
ZOETERMEER, 8 juni 2000 - SNT neemt 100% van de aandelen van Jost Telemarketing GmbH in Duitsland over. SNT is in de Benelux marktleider in facilitaire e-mail- en callcenters en realiseert met deze overname de eerste vestiging in het Duitse taalgebied.

Jost Telemarketing (gevestigd in Limburg-Offheim) is een facilitair callcenter dat in vijftien jaar tijd een uitstekende reputatie heeft opgebouwd in de Telecom-, Reis- en Kabel-branche. Het bedrijf heeft telt nu 80 werkplekken en richt zich zowel op inkomend als uitgaand telefoonverkeer. In 1999 realiseerde Jost Telemarketing een winstgevende omzet van circa DM 3 miljoen.

Doorgroeien met SNT
De overname van een Duitstalig callcenter past in SNT.s Europese expansiestrategie om vestigingen te krijgen in de belangrijke taalgebieden in Europa. Met de kennis en systemen van SNT zal Jost Telemarketing sneller kunnen doorgroeien en haar positie op de sterk groeiende markt van inkomend telefoon en e-mailverkeer en customer relationship management (CRM) verder kunnen ontwikkelen. Op korte termijn kan het aantal werkplekken bij Jost worden uitgebreid naar circa 150 plekken. Op termijn voorziet SNT meer overnames om haar marktpositie in Duitsland te versterken.

SNT marktleider in de Benelux
In de Benelux is SNT marktleider in facilitaire e-mail- en callcenters. SNT streeft naar een top 10 positie in de Europese markt voor CRM en customer care. Over 1999 realiseerde SNT een omzet van NLG
179 miljoen. Als eerste Nederlandse e-mail- en callcenter kreeg SNT op 3 maart 2000 SNT een notering aan de AEX. Deze beursgang maakt verdere expansie mogelijk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michelle Kreeft, Tel: (079) 368 69 00 Fax: (079) 368 51 94
E-mail: (mkreeft@snt.nl)

08 jun 00 17:10