Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 8-06-2000 2e persbericht 8 juni 2000

berichten uit de regio

Eindhoven: Drugsdealers aangehouden
Woensdag rond 15.30 zijn op de Aalsterweg vier mannen aangehouden bij een drugsdeal. De mannen, twee Eindhovenaren van 36 en 38 jaar oud, een man uit Geldrop van 42 jaar en een Duitser van 35, werden aangehouden in een gecombineerde actie van de regionale recherche van de Politie Brabant Zuid-Oost en de Duitse politie. Al eerder was er van de Duitse justitie een rechtshulpverzoek gekomen. Uit het onderzoek bleek dat er op woensdag een drugsdeal zou plaatsvinden op een parkeerplaats aan de Aalsterweg. Bij deze deal werden de bovengenoemde verdachten aangehouden. Tegelijkertijd zijn bij het Duitse Krefeld voor dezelfde zaak een 24-jarige Eindhovenaar en een 31-jarige Duitser aangehouden. Bij de aanhoudingen op de Aalsterweg vluchtten andere verdachten. Na een achtervolging over de Aalsterweg konden op de Kleine Broekweg in Waalre twee mannen aangehouden worden. Het zijn een man uit Eersel (33) en een man uit Tiel (37). Gisterenavond is in Eindhoven nog een 24 jarige Eindhovense vrouw aangehouden. Zij wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij deze zaak. Alle aangehouden verdachten zijn in verzekering gesteld en worden aanstaande zaterdag voorgeleid. Bij de aanhoudingen is in Eindhoven een groot geldbedrag in beslag genomen. In Duitsland zijn ongeveer 100.000 xtc-pillen in beslag genomen. Na de aanhoudingsactie zijn onder leiding van de Rechter Commissaris huiszoekingen verricht in Eersel, Geldrop, Eindhoven en Best. Hierbij zijn administratie, benodigdheden voor de drugshandel, een kleine hoeveelheid verdovende middelen, een vuurwapen en munitie in beslaggenomen. Het onderzoek wordt voortgezet.

Eindhoven: Diefstal portemonnee
In een winkel aan de Tarwelaan is donderdagmorgen omstreeks 11.05 uur de portemonnee van een 73-jarige vrouw uit Eindhoven gestolen. Toen zij haar tas uit het winkelwagentje nam, bemerkte ze dat de portemonnee verdwenen was. In haar portemonnee zat wat geld en enkele pasjes.

Eindhoven: Fietstas gestolen
Donderdagmorgen omstreeks 12.00 uur is van een 75-jarige fietster uit Eindhoven haar fietstas beroofd. Zij fietste over de Woenselse Markt richting Gestel. Thuis gekomen zag ze dat haar fietstas verdwenen was. In de fietstas zat haar portemonnee met daarin enkele pasjes, persoonsbescheiden en een paar tientjes.

Helmond: Inbraak in bedrijf
Tussen woensdagmiddag 17.00 uur en donderdagmorgen 5.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan het Stationsplein. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling van een ruit. Uit het pand zijn een modelautobus, een TV combinatie met videobanden weggenomen.
Helmond: Inbraak in woning
Tussen woensdagavond 23.45 uur en donderdagmorgen 7.00 uur is er ingebroken in een woning aan Hobbemalaan. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van de achterdeur. Uit de woning zijn een fototoestel een gsm, geld en persoonsbescheiden weggenomen.
Helmond: Aanrijding met gewonden
Donderdagmorgen omstreeks 8.00 uur reed een 20-jarige automobilist uit Helmond over de Vossenbeemd richting industrieterrein. Een voor hem rijdende 30-jarige automobilist uit Helmond stopte voor een verkeersongeval. De 20-jarige Helmonder bemerkte dat te laat en botste tegen zijn voorganger. Vervolgens botste de 30-jarige automobilist tegen een voor hem stilstaande auto, bestuurd door een 33-jarige vrouw uit Helmond. Betrokkenen en een 26-jarige passagier uit Helmond zijn voor onderzoek overgebracht naar het Elkerliekzieken-huis.
Helmond: Diefstal portemonnee
In winkelcentrum De Bus is rond 13.00 uur de portemonnee van een 59-jarige vrouw uit Helmond weggenomen. Toen zij wilde afrekenen bemerkte ze dat de portemonnee, met daarin enkele pasjes, persoonsbescheiden en geld, niet meer in haar tas zat.
Best: Aanrijding met gewonde
Donderdagmorgen omstreeks 7.20 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Oude Rijks-weg - Willem de Zwijgerweg een 38-jarige motorrijder uit Liempde gewond. Hij stond daar stil op de rijstrook voor rechtsafslaand verkeer. Een 66-jarige automobiliste uit Oirschot wilde daar via de linkerrijstrook linksaf slaan. Zij haalde daartoe een defecte auto, die op de linkerrijstrook stilstond, rechts in om linksaf te slaan. De stilstaande motorrijder zag ze te laat, en botste ze tegen de achterzijde van de motor. De motorrijder kwam ten val. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het GZG ziekenhuis te s Hertogenbosch.

Best: Diefstal camera
Donderdag tussen 0.05 uur en 7.30 uur is er vanaf een woning aan de Dommel een bewakingscamera gestolen. De camera werd netjes gedemonteerd en had een waarde van fl. 2.500,-

Best: Diefstal portemonnee
In een winkel aan de Boterhoek is donderdagmorgen omstreeks 10.45 uur de portemonnee van een 74-jarige vrouw uit Best gestolen. Toen zij haar tas uit het winkelwagentje nam, zag ze dat de portemonnee weg was. In haar portemonnee zat geld en enkele pasjes.
Best: Diefstal uit een woning
Donderdag tussen 1.00 uur en 4.30 uur zijn er uit een woning aan de Prof. R. Regoutstraat meerdere sieraden gestolen. Onbekend is hoe men de woning binnenkwam.

Nuenen: Brand
Donderdagmorgen omstreeks 11.45 uur brandde een invalidenauto in een garage aan de Huufkes geheel uit. Vermoedelijk was de brand ontstaan door las- en slijpwerkzaamheden. De brandweer bluste de brand. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De belendende percelen liepen lichte rookschade op.

Veldhoven: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen tussen 9.50 uur en 11.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Kempenbaan. 652 voertuigen zijn gecontroleerd. 102 voertuigen reden te hard. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogstgemeten snelheid was 83 km/u. Donderdag tussen 11.25 uur en 12.30 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Run 5300. Van de 482 gecontroleerde voertuigen reden er 68 te snel. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogstgemeten snelheid was 88 km/u.