Capi Lux Vak opent scancenter

Datum nieuwsfeit: 08-06-2000

Capi Lux Vak opent scancenter voor hoogwaardige scanfaciliteiten

Amsterdam, 8 juni 2000. Capi Lux Vak heeft een scancenter geopend dat hoogwaardige scans levert aan fotografen en andere leveranciers van beeld. De opening van dit scancenter speelt in op de toenemende behoefte van fotografen om analoog beeldmateriaal in digitale vorm om te zetten.

Met de recentelijke aanschaf van een state-of-the-art drumscanner optimaliseert Capi Lux Vak de reeds aanwezige scanfaciliteiten van het ServiceBureau, terwijl een directe netwerkverbinding met Image Factory zorgt voor de scans die zonder kwaliteitsverlies volgens specificaties van de klant kunnen worden bewerkt door deze zusterorganisatie. Dezelfde naadloze productie realiseert het scancenter nu naar print door fotoprint te laten maken op de Durst Lambda via het netwerk van Capi Lux Vak.

Capi Lux Vak levert hiermee een complete oplossing voor digitalisering, bewerking en afdrukken van beeld die de opdrachtgever veel werk uit handen kan nemen, terwijl deze toch zonder verlies van kwaliteit volgens opgegeven specificaties beeld kan laten bewerken. Daarnaast speelt het scancenter effectiever in op de trend van fotografen om beeld steeds vaker in digitale vorm te bewerken en aan te leveren bij de klant. Capi Lux Vak levert in dit scancenter een grote variëteit aan mogelijkheden om analoog beeld om te zetten in hoogwaardige scans, die vervolgens door de klant zelf in allerlei vormen kunnen worden bewerkt. Bovendien kan het scancenter nu rechtstreeks TIFF-scans vervaardigen voor gebruik en bewerking door opdrachtgevers zelf.

Capi Lux Vak heeft de opening van het scancenter onderstreept met een gunstiger prijs tegen dezelfde hoge kwaliteit voor de klant, die daarbij profiteert van de naadloze workflow die Capi Lux Vak hanteert bij de omzetting naar digitaal beeld. De toename van de behoefte aan de digitale bewerking van analoge beelden is voor Capi Lux Vak reden om meer nadruk te geven aan deze dienstverlening.

Kijk op de website www.capi.nl voor nadere informatie over prijzen.

Capi Lux Vak is de divisie professionele producten van Koninklijke Capi-Lux. De divisie biedt een breed scala aan producten en diensten voor professionele makers en gebruikers van beeld: van vakfotografen tot bedrijfsleven. De divisie heeft twee centra voor professionele beeldtechniek, in Amsterdam en Rotterdam. Ieder die professioneel met beeld werkt, kan daar terecht voor dienstverlening, apparatuur en materiaal. Capi Lux Vak beschikt over een professioneel fotovaklaboratorium, is facilitair bedrijf voor audiovisuele presentaties en levert daarnaast professionele apparatuur en verbruiksmaterialen. Capi Lux Vak werkt met zowel analoge als digitale technieken.

Meer informatie over dit persbericht bij:

Arjan Drost
Manager Communicatie
Capi Lux Vak
Basisweg 42

1043 AP Amsterdam
tel. 020-5858388
fax 020-5858282
e-mail: (drost@capi.nl)

Ton Rombout pr consultant CODE, PR en Communicatie Stetweg 3
1901 JC Bakkum tel. 0251-657137 fax 0251-657697 e-mail: (code_rombout@compuserve.com)

2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.