3Com introduceert Switch 4007

Datum nieuwsfeit: 09-06-2000

3Com introduceert Switch 4007

Snelle LAN backbone-oplossing voor bedrijfsomgevingen tot 2500 gebruikers

Maarssen / Brussel, 9 juni 2000 - 3Com introduceert de Switch 4007, een supersnelle LAN-switch die middelgrote bedrijfsomgevingen in staat stelt nieuwe, veeleisende applicaties te ondersteunen, gegarandeerde netwerkbeschikbaarheid te bieden en vanaf elke locatie netwerktoegang te verzekeren.

De Switch 4007 is een ideale backbone of aggregator voor SuperStack II-switches en concentreert verschillende patchkast-oplossingen in één modulair opgebouwd chassis. De installatie van de Switch 4007 is bijzonder eenvoudig, mede doordat gebruikers keuze hebben uit vier compleet voorgeconfigureerde chassisvarianten. Deze bieden Layer 2- en Layer 3-ondersteuning voor Gigabit Ethernet- en Fast Ethernet-aggregatie over zowel koper- als glasvezellijnen en kunnen eenvoudig worden opgeschaald naar 2500 gebruikers. De basisconfiguraties zijn gebruiksklaar met een switchmodule, voeding, beheermodule en twee I/O-modules, plus vier vrije slots voor verdere uitbreiding.

De 3Com Switch 4007 ondersteunt policy-georiënteerde Class-of-Service/Quality-of-Service (CoS/QoS). Daarmee kunnen organisaties verkeer segmenteren, prioriseren en gegarandeerde bandbreedte en verbindingskwaliteit bieden voor kritische of tijdgevoelige applicaties zoals Voice-over-IP. Voor extra bedrijfszekerheid kan de Switch 4007 worden geconfigureerd met dubbele voedingen en redundante beheermodules.

De nieuwe Switch 4007 wordt geleverd met eenvoudig te gebruiken managementtools, zoals Transcend Network Supervisor, en kan via een Webbrowser lokaal of op afstand worden beheerd. De switch ondersteunt tot 216 (Fast) Ethernet-poorten en tot 54 Gigabit Ethernet-poorten.

De 3Com Switch 4007 is vanaf juli leverbaar, waarbij gebruikers keuze hebben uit de volgende vier basisconfiguraties:
· Gigabit Ethernet Layer 2

· Gigabit Ethernet Layer 3

· Fast Ethernet Layer 3 voor koper

· Fast Ethernet Layer 3 voor glasvezel

Over 3Com
Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd biedt 3Com meer mensen en organisaties toegang tot informatie en elkaar dan enige andere netwerkleverancier, op ongeëvenaard eenvoudige en betrouwbare wijze. De innovatieve, Webgebaseerde oplossingen van 3Com vervullen de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, waaronder consumenten, kleine en middelgrote bedrijven, kleine en middelgrote vestigingen van grote firma's en aanbieders van netwerkdiensten. 3Com onderhoudt Websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233