Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 09-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 9-06-2000 2e Persbericht 9 juni 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verkeersongeval
Een 56-jarige man uit Mierlo Hout is vrijdagmiddag rond 12.20 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de kruising Stratumsedijk en St Jorislaan. Het slachtoffer die met zijn fiets op het fietspad uit de richting van de Leenderweg kwam is vermoedelijk bij het verkeerslicht door rood gereden. Hij werd aangereden door een 22-jarige man uit Son en Breugel die met zijn bestelauto op de Stratumsedijk reed en links af de St Jorislaan in wilde. Het slachtoffer is met een hoofdwond en hersenschudding naar het Diaconessenhuis gebracht.

Best: Inbreker rijdt in op beveiligingsbeambte
Vrijdagmiddag rond 12.15 uur is een nog onbekende man met een auto ingereden op een beveiligingsbeambte van een bedrijf aan de Veenpluis in Best. Een 45-jarige man van de bedrijfsbeveiliging zag hoe een onbekende man aan het inbreken was in een auto. De man vertelde tegen de beveiligingsbeambte dat het zijn eigen auto betrof. In eerste instantie liep de man met de beambte naar de portiersloge om het verhaal te verifiëren. Onderweg naar de loge nam de man de benen en sprong in een geparkeerde auto. De portier waarschuwde zijn collegas. Enkele portiers wilden de man de weg versperren maar toen ze zagen dat hij met flinke snelheid achteruit op hen kwam afgereden sprongen ze aan de kant. De dader raakte een van de beveiligingsbeambten met de achterkant van zijn auto. De 40-jarige beambte uit Best raakte gewond aan zijn hoofd en is in het Catharina ziekenhuis opgenomen. De dader reed door. Korte tijd later werd de auto van de verdachte aangetroffen op de Wilhelminabrug in Best. Op het Europaplein ( vlakbij) werd rond diezelfde tijd een bordeauxrode Opel Corsa Van met het kenteken VS-15-PH gestolen. De politie van Best onderzoekt de zaak.
Best: Portemonnee gestolen
Vrijdag tussen 11.00 en 11.15 uur is de portemonnee van een 79-jarige vrouw uit Best gestolen. De vrouw was aan het winkelen in een winkel in de Boterhoek. Zij had de portemonnee in een boodschappentas aan het winkelwagentje. Bij de kassa miste zij de portemonnee met fl. 125,= en pasjes.

Heeze: Dodelijk treinongeval
De 30-jarige Roland Smet uit Heeze is vrijdagmiddag rond 14.00 uur om het leven gekomen bij een verkeersongeval met een trein op de spoorwegovergang de Muggenberg. Het slachtoffer was met de fiets en kwam uit de richting Geldropseweg. Bij gesloten spoorbomen reed het slachtoffer de spoorwegovergang op en werd gegrepen door een trein. De trein was zojuist vertrokken bij het station in Heeze en was nog niet op snelheid. Het slachtoffer overleed ter plaatse. Het treinverkeer liep flinke vertragingen op door het ongeval.