Oratie Universiteit Nijmegen: Kant in Weimar

Datum nieuwsfeit: 09-06-2000
Hieronder vindt u een aankondiging van een oratie die in juni plaatsvindt aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. De academische plechtigheid wordt gehouden in het Aula/Congresgebouw, Comeniuslaan 2, Nijmegen (tenzij anders vermeld). Als u meer informatie wenst over deze gebeurtenis kunt u contact opnemen met de Afdeling Communicatie KUN, telefoon (024) 361 22 30 of 361 60 00.

09-06-2000 Oratie op het gebied van Rechtsgeleerdheid en Wijsbegeerte
15:45 uur Oratie dr. Thomas Mertens, benoemd tot hoogleraar aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en de Faculteit der Wijsbegeerte Titel rede: Kant in Weimar
Woonplaats: Malden
Met ingang van 1 juni 1999 is dr. T.J.M. Mertens benoemd tot hoogleraar op de functionele leerstoel 'Rechtsfilosofie'. Dhr. Mertens studeerde dogmatische theologie en systematische wijsbegeerte aan de Stichting Theologische Faculteit Tilburg en aan de UvA in Amsterdam. Hij promoveerde in 1990 cum laude aan de KUN op het proefschrift Kritische filosofie en politiek. Immanuel Kant over oorlog en vrede. Dr. Mertens heeft vele wetenschappelijke publicaties op zijn naam, waarin de filosofie van Kant en Hegel, het thema oorlog en vrede en de mensenrechten centraal staan. Deze onderwerpen komen ook aan de orde in zijn boekbesprekingen, voordrachten en interviews.