Body Shop kiest NCR leverancier Point-of-Service-terminals

(020) 651 2133 (0800) 826

(hans.de.bruin@ncr.com)
(mcneill@vansluis.nl)

Internet-terminal sluit naadloos aan op wereldwijde, culturele verscheidenheid van winkelketen

The Body Shop kiest voor NCR als internationaal leverancier voor Point-of-Service-terminals

AMSTERDAM, 9 juni 2000 - The Bodyshop International PLC en NCR Corporation hebben een overeenkomst gesloten voor de installatie van 3.000 Point-of-Service (POS)-terminals in winkels in Europa, het Midden-Oosten en Azië. In totaal betreft het zo'n 1.400 winkels.

Het miljoenencontract is het begin van een langdurige samenwerking tussen NCR en The Body Shop die als doel heeft de klantwensen beter te analyseren met behulp van de in de winkels aanwezige technologie. De oplossing omvat POS-terminals van NCR (type 7454), printers en onderhoudsdiensten, alsook software van NCR-partner Retail Directions.

"We willen de POS-systemen van NCR en de software van Retail Directions inzetten als een geïntegreerde totaaloplossing, bijvoorbeeld als toegang tot ons intranet, voor het tonen van promotievideo's, voor de verkoopondersteuning en voor computer ondersteunde trainingen", zegt Martyn Cole, hoofd van de divisie Winkelsystemen bij The Body Shop. "We verwachten het komende jaar 420 nieuwe producten te introduceren en kunnen het POS-systeem gebruiken om de daarbij behorende promotionele activiteiten te ondersteunen, zodat we optimaal kunnen inspelen op de behoeften van onze klanten."

Als de NCR 7454-terminal niet gebruikt wordt voor kassawerkzaamheden, kan de unit ingezet worden als kiosk voor het draaien van videofilms of promotionele boodschappen. Het kleine formaat, de geïntegreerde technologie en het gebruik van radiofrequenties voor het uitwisselen van informatie zorgen ervoor dat de unit op iedere plek in de winkel geplaatst kan worden.

Volgens Alberto Camuri, vice-president van NCR Retail Solutions Group EMEA, sluit de oplossing van NCR naadloos aan op de behoeften van de zeer gevarieerde culturen waarin de The Body Shop is gevestigd. "NCR is in staat om wereldwijd in winkels van The Body Shop intuïtieve, flexibele en kosteneffectieve units te ontwerpen, te leveren en te installeren. Deze units komen volledig tegemoet aan de zakelijke eisen die The Body Shop stelt. De oplossing die NCR en Retail Directions leveren, biedt The Body Shop gedetailleerde verkoopinformatie om klantgedrag te analyseren en beter te leren begrijpen."

De eerste terminals worden de komende weken geplaatst in het Verenigd Koninkrijk. Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Ierland, Singapore, Zwitserland en het Midden-Oosten staan als volgende in de planning. Ook in de Nederlandse vestigingen van The Body Shop zullen op termijn NCR-terminals geplaatst worden. De complete operatie zal eind 2001 voltooid worden.

The Body Shop
The Body Shop International PLC staat voor maatschappelijk bewust ondernemen en levert huid- en haarverzorgingsproducten in 1.663 winkels in 47 landen. Meer informatie over The Body Shop is te vinden op www.bodyshop.com.
Retail Directions
Retail Directions is opgericht in 1993 in Australië. Het bedrijf levert wereldwijd geavanceerde software voor verkooppunten en hoofdkantoren.
NCR
NCR is, wereldwijd, erkend marktleider in het aanbieden van Relationship Technology*-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatiebranche, reisorganisaties en transportsector. NCR's Relationship Technology-oplossingen omvatten privacy-beschermende Teradata* warehouses, geldautomaten en winkelautomatisering. Deze oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de branche en expertise op het gebied van advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt haar klanten wereldwijd support services en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl .

NCR en Teradata zijn (geregistreerde) handelsmerken van NCR Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere merk- en productnamen die in dit persbericht worden genoemd, zijn (geregistreerde) handelsmerken van de betreffende eigenaren.