Moeizaam overleg van vakbonden en OR met Imtech Noord Oost

Datum nieuwsfeit: 09-06-2000
FNV

Moeizaam overleg met Imtech Noord Oost
Regio Noord - (cor.uitham@fnv.nl)

Mandaat
De onderhandelingen tussen directie en vakbonden/OR bij Imtech Noord Oost verlopen uiterst moeizaam. De bonden en OR hebben kort geleden in goed bezochte achterban vergaderingen mandaat gekregen hadden voor onderhandelen over:

* een verbeterd loonsysteem met daarin beperkte beoordelings aspecten
* het harmoniseren van de regelingen bij het bedrijf.
Geen overeenstemming
De twee gesprekken, die na de achterbanraadpleging zijn geweest met de directie van dit installatie bedrijf (640 werknemers met vestigingen in Sappemeer, Coevorden, Leeuwarden, Enschede en Arnhem) hebben geen overeenstemming opgeleverd. De standpunten liggen ver uit elkaar. Te weinig loon, te veel beoordelingsgevolgen, te lage kilometer vergoeding, te weinig reistijd, is beoordeling van onderhandelaar Anne van Dijk van FNV bondgenoten over het directie bod.

Nog een poging
Bonden en OR gaan nog een keer proberen met de directie tot overeenstemming te komen. Als dat niet lukt zal een achterban vergadering belegd worden waar de vraag aan de orde is, hoe wel tot arbeidsvoorwaarden gekomen kan worden die vergelijkbaar zijn met de arbeidsvoorwaarden bij soortgelijke bedrijven; bijvoorbeeld GTI, Stork installatietechniek of het zuster bedrijf Imtech West.

Voor nadere informatie: (annedijk@bg.fnv.nl) (Anne van Dijk), FNV Bondgenoten Groningen 050-3631104.

Groningen, 9 juni 2000