Pinkster Wintour: 'Open huis' in Hongaarse wijnkelders

"Open huis" in Hongaarse wijnkelders

De Pinkster Wijntour van 10 t/m 12 juni 2000

Beste Wijnliefhebber,

Tijdens het Pinksterweekend van 10 tot 12 juni a.s. openen nu al voor de 5e keer in Hongarije meer dan 100 wijnkelders hun deuren.

Voor wijnliefhebbers betekent een rondleiding met de wijnboer zelf niet alleen een echte belevenis en ervaring maar ook een mogelijkheid om enkele goed bewaarde geheimen van de kelders te leren kennen.

De Bacchus Art Studio organiseert in dit weekend onder de naam "Pinkster Wijntours Open Kelders" een reeks van evenementen in alle bestaande wijnkelders van Hongarije voor het versterken van de contacten tussen wijnliefhebbers en wijnproducenten, voor meer aandacht voor het Hongaarse wijntourisme en het herleven van enkele tradities op dit gebied.

Het doel van de organisatoren is dat de Pinkster Wijntour een landelijk evenement wordt in Hongarije. Hongarije beschikt over bijzonder gunstige omstandigheden op het gebied van wijntourisme op de mooiste plekken van het land die een nieuwe aantrekkingskracht voor het tourisme en tegelijkertijd een belevenis voor de bezoeker vormen.

Het is een 3-daagse autoreis waaraan ploegen van 2 tot 4 personen kunnen deelnemen. Individuelen, firma's en bedrijven kunnen hun eigen ploeg sturen. Twee van de deelnemers moeten minimaal 2 jaar een rijbewijs hebben. Inschrijfgeld 5000,- Forint (ca. F 45,- )per persoon.

Als u houdt van goede wijnen, graag zo veel mogelijk van deze wijnen wilt proeven, als u de mooiste kelders van het land wenst te leren kennen en dit allemaal in het kader van een gezellige wijntour dan is deze Pinkster Wijnreis een juiste keuze voor u!

Wat biedt deze wijntour u nog meer?

Kennismaking met 22 wijnstreken van Hongarije en meer dan 100 wijnkelders.

U kunt de beste wijnen van de kelders proeven en deze met korting kopen.

U neemt deel aan gezellige avonden samen met andere wijnliefhebbers. U kunt aan interessante wedstrijden deelnemen waar u prestigieuze prijzen kunt winnen.

De organisatoren geven punten aan de ploegen. De prijzen aangeboden door de sponsors worden in de volgende categorieën gegeven:

- de meest inventief versierde auto

- de meest sympathieke ploeg

- de meest creatief geklede ploeg

- de ploeg die de meest ver gelegen wijnkelders bezochten

- de ploeg die de meeste wijnstreken bezochten
- de ploeg die de meest wijnkelders bezochten.
De ploeg die de meeste punten haalt krijgt voor een jaar "Het Bacchus beeld van de Hongaarse beeldhouwer I. Madarassay".

Voor meer informatie over deze reis zoals wijnroute, accomodatie, restaurants enz. kunt u contact opnemen met Hongarije Tourisme "Buro Gólya",tel. 079-3200995, fax 079-3200996

en e-mail: (golya@iname.com)