Internet Consumentenbeurs 2000 in Jaarbeurs Utrecht

- PERSBERICHT -

Den Haag, 9 februari 2000

Dé Internet Consumentenbeurs 2000: de eerste Internetbeurs voor de consument

Op 10, 11 en 12 juni a.s. vindt de eerste Internet Consumentenbeurs plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Tijdens Dé Internet Consumentenbeurs kunnen zowel beginnende als bestaande Internetgebruikers terecht voor informatie over de mogelijkheden en vernieuwingen die het Internet biedt. De beurs is een gemeenschappelijk initiatief van Internetdienst Twigger en het Haagse adviesbureau voor marketing en public relations Winkelman & van Hessen.

Doelstelling
Dé Internet Consumentenbeurs biedt consumenten up-to-date informatie over het Internet op het gebied van eten, wonen, uitgaan, reizen, contacten leggen, betalen, sport en alle andere zaken die ons dagelijks bezig houden . Door het creëren van een concrete ontmoetingsplaats voor Internetdiensten en consumenten, streven Twigger en Winkelman & van Hessen ernaar om de virtuele Internetwereld overzichtelijk en realistisch te maken.

"Als nooit tevoren is het Nederlandse publiek toe aan een beurs die een totaalbeeld geeft van de mogelijkheden van het Internet. Onder meer de snelle Internetontwikkelingen, de explosieve toename van het aantal Internetgebruikers en de uitgebreide aandacht aan dit onderwerp door publieks- en opiniebladen, zijn duidelijke indicatoren voor de groeiende behoefte aan een beurs over Internet", aldus Gabriël Troostwijk, directeur Twigger.

Hans Kamphuis, directielid van Winkelman & van Hessen: "Het enthousiasme in de markt is enorm. Van alle kanten wordt ons initiatief toegejuicht en wordt de beurs gezien als een belangrijke stap voor Nederland. In Amerika, bijvoorbeeld, houden Internetbedrijven de Europese markt nauwlettend in de gaten, op zoek naar nieuwe investeringsmogelijkheden. De Internetbeurs kan een bijdrage leveren om internationale Internetbedrijven te enthousiasmeren zich op de Nederlandse markt te manifesteren, en daarmee het voortouw te laten nemen in Europa op het gebied van het Internet".

Inhoudelijke invulling
Dé Internet Consumentenbeurs wordt, naast de bedrijven die hun produkten en diensten presenteren, ingevuld met een aantal educatieve en informatieve attracties, zoals: Het Theater, Themapresentaties, het Twigger-Internet café en de Starterscorner.

Het Theater is een audiovisuele presentatie die voor eenieder duidelijk maakt op welke wijze het Internet ons dagelijkse leven beïnvloedt en zal veranderen. De Themapresentaties laten voor een groot aantal dagelijkse bezigheden zien wat het Internet nu reeds te bieden heeft, bijvoorbeeld voor betalen, reizen, solliciteren en wonen. Het Twigger Internetcafé biedt aan de bezoekers van de beurs de gelegenheid om ter plekke kennis te maken met het Internet door de aanwezigheid van een groot aantal computeropstellingen. De Starterscorner biedt aan beginnende ondernemers op het gebied van de ICT de mogelijkheid zich zonder kosten op de beurs te presenteren.

Deelnamemogelijkheden
Bedrijven en organisaties die interesse hebben in deelname aan de beurs kunnen contact opnemen met de organisatie via e-mail (jvandeloo@wenvh.nl), of telefonisch op nummer 070 - 416 1686.

Participanten
Dé Internet Consumentenbeurs is een initiatief van Twigger en Winkelman & van Hessen en wordt mede mogelijk gemaakt door o.a. chello broadband, IDG Communications Nederland, KPN Telecom, Macropolis, Media Plaza, Safe Internet Foundation, VNU VrouwOnline en XOIP.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (