Politiebericht stad Utrecht

Datum nieuwsfeit: 12-06-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-06-2000

Politiebericht Utrecht: stad Utrecht
Taxichauffeur brengt verdachte van beroving aan he

UTRECHT Aan het handje van een taxichauffeur werd zondag- op maandagnacht omstreeks half drie een 20-jarige verdachte van een beroving binnengebracht. De taxichauffeur zag op de St. Jacobsstraat een man op de grond liggen met twee mannen eromheen die vervolgens wegrenden. De taxichauffeur stopte om polshoogte te nemen. Toen de man die op de grond lag vertelde dat hij was beroofd, gingen zowel de taxichauffeur als de twee klanten uit de taxi achter de berovers aan. Een van hen, een 20-jarige Rotterdammer, konden ze aanhouden. Hij had zich (niet goed genoeg) verstopt onder een auto. De taxichauffeur laadde iedereen in zijn auto en reed naar het politiebureau.

Medewerker ANWB mishandeld

UTRECHT - Een medewerker van de ANWB werd zaterdagavond om half zeven mishandeld op het Jaarbeursplein. De medewerker werd voor een klus gezonden naar een personenauto op het plein. Toen hij de gestrande auto bekeek, zag hij dat de schade afkomstig moest zijn van een aanrijding. De automobilist ontkende dit en eiste een vervangende auto. De ANWB-medewerker vertelde hem dat hij niet kon helpen, waarna de man boos werd. Hierna werd de ANWB-medewerker mishandeld die hierdoor licht gewond raakte. De agressieve man werd niet meer aangetroffen.

Vuurwapen niet aangetroffen

UTRECHT In de nacht van zaterdag op zondag kwam bij de politie informatie binnen dat zich in een personenauto een vuurwapen zou bevinden. Zondagavond rond kwart voor zes werd trof men de betreffende auto aan, rijdend op de Koningin Wilhelminalaan. Toen de politie de auto zag rijden, werden de passagiers met de nodige voorzorgsmaatregelen (de zogeheten uitpraatprocedure) aangehouden. In de auto werd geen vuurwapen aangetroffen. De beide passagiers zijn weer in vrijheid gesteld.

Passagier auto te water overgedragen aan de VID (z

UTRECHT - De 21-jarige verdachte die zondagochtend werd aangehouden komt niet uit Duitsland (zoals abusievelijk in het persbericht van 11 juni stond vermeld). De man heeft de Joegoslavische nationaliteit. Hij bleek zonder geldige papieren in Nederland te verblijven en is overgedragen aan de Vreemdelingendienst.