HBD en VEDIS organiseren congres Detailhandel in e-Economie

Den Haag, 26 april 2000

HBD / VEDIS Trendcongres 2000

Detailhandel in de e-Economie

Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en VEDIS Detailhandels Platform organiseren dinsdag

13 juni 2000 van 13:30 tot 17:15 uur in het Kurhaus te Scheveningen het congres Detailhandel in de e-Economie: nieuw speelveld, nieuwe spelregels, nieuwe spelers, nieuwe strategieën.
De opkomst van e-Commerce heeft voor de detailhandel verstrekkende gevolgen. Maar veel ondernemers onderkennen nog onvoldoende de impact op hun bedrijfstak. Met dit congres willen HBD en VEDIS voorbeelden laten zien en handvatten aanreiken aan beslissers in en om de detailhandel, zodat zij op de nieuwe ontwikkelingen kunnen inspelen.

De inhoud van het programma is gebaseerd op onderzoek dat in opdracht van het HBD wordt uitgevoerd door Andersen Consulting en EIM. Met dit onderzoek wordt een visie ontwikkeld hoe Internet de detailhandel op korte en langere termijn zal veranderen. Deze visie komt onder andere tot stand in een serie gesprekken met wetenschappers, sleutelfiguren en ondernemers in de detailhandel.

Op het congres zal Andersen Consulting deze visie presenteren. Aan bod komen de gevolgen van de e-Economie, verschillende business-modellen en strategieën waarmee retailers in de nieuwe economie kansen kunnen benutten, alsook succes- en faalfactoren van e-Retailing. Hierbij staat de Nederlandse situatie - in Europees perspectief - centraal.

Verder houdt de Amerikaanse retail consultant Sanford Stein een inspirerende lezing over de impact van de e-Economie op de detailhandel. Hij laat zien dat de detailhandel in een aantal opzichten 'opnieuw wordt uitgevonden'.

Na de pauze worden vier spraakmakende voorbeelden van e-Retail gepresenteerd en is er gelegenheid tot discussie. Tot slot wordt het eerste exemplaar van de publicatie Detailhandel in de e-Economie: nieuw speelveld, nieuwe spelregels, nieuwe spelers, nieuwe strategieën overhandigd. Felix Meurders fungeert als dagvoorzitter.

12.30 uur Ontvangst en registratie deelnemers

13.30 uur Opening

13.35 uur Inleiding door dagvoorzitter Felix Meurders
13.45 uur Lezing door Andersen Consulting

14.20 uur Keynote speaker: Sanford Stein: 'Re-Retailing; Reinventing Retailing
for the New Economy'

15.15 uur Pauze

15.45 uur Presentaties van vier verschillende types e-retailers
16.45 uur Discussie

17.10 uur Afsluiting en aanbieden Rapport

17.15 uur Borrel

De toegangsprijs bedraagt * 495,- (excl. BTW) per persoon. Voor VEDIS-leden en ondernemers in de detailhandel (HBD-heffingsplichtigen) is deelname gratis.
Geïnteresseerden kunnen zich schriftelijk aanmelden bij de HBD-infodesk, Postbus 90703, 2509 LS Den Haag, fax 070 338 5711, e-mail (info@hbd.nl). Voor meer informatie kan gebeld worden met 070-338 5666.