Versatel biedt internetdiensten aan hele geografische markt

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000
Vindplaats 2
Versatel lanceert Zon, een landelijke internetdienst die gratis onbeperkte toegang biedt tot Internet en e-mail services voor iedereen in België

Versatel biedt nu in hele geografische markt Internetdiensten aan

Amsterdam, 13 juni, 2000 - Versatel Telecom International N.V. , een snelgroeiende, onafhankelijke en innovatieve leverancier van voice-, data- en internet breedbanddiensten in de Benelux en Duitsland, lanceerde vandaag een landelijke internet dienst die gratis onbeperkte toegang biedt tot internet en e-mail in België. Zon maakt deel uit van Versatels onlangs opgerichte Internet Group.

Vanaf vandaag zal Zon een breed dienstenpakket aanbieden aan Belgische consumenten. Wat inhoud en merkimago betreft, ligt Zon in België in het verlengde van Zon in Nederland de bekendste, en zeer succesvolle gratis Internet service provider (ISP), die sinds de oprichting in september 1999 ruim 500.000 gebruikers registreerde.

Abonnees van Zon België betalen geen registratie- en abonnementskosten. Iedere abonnee beschikt naast gratis Internet toegang tevens over een gratis e-mail account. Aanmelding bij Zon kan via de website www.zon.be (www.zonnet.nl) en via een gratis cd-rom. Deze cd-rom zal worden verspreid via de winkels van Free Record Shop, Texaco tankstations en via het distributie netwerk van Debitel en Randstad Interlabor. Men kan de cd-rom ook opvragen via de telefoonnummers 0800-57100 (Nederlands) en 0800-57500 (Frans).

"Wij waren de eerste grootschalige aanbieder van gratis internet in Nederland. In Duitsland liepen we voorop bij 'flat fee' internet dienstverlening, de volgende stap in internet toegang. Met Zon België zijn we dan ook als consumenten ISP actief in ons hele focus gebied namelijk de Benelux en Duitsland. Dit maakt Versatel erg aantrekkelijk voor onze e-commerce en media partners," aldus Gary Mesch, CEO van Versatel Telecom International. "We zullen blijven doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten om ons breedbandige netwerk optimaal te gebruiken en om zo onze klanten toegang tot de Nieuwe Economie te verschaffen."

Behalve Zon in België, Sonne in Duitsland en Zon in Nederland, bestaat de Versatel Internet Group verder uit VuurWerk, in Nederland marktleider in het midden- en kleinbedrijf (MKB) met meer dan 13.000 webhosting-klanten en
35.000 domeinregistraties; CS Net; 24hours, de Internet Service Provider (ISP) en Application Service Provider (ASP) voor respectievelijk small office/home office (SOHO) en het MKB, en Itinera, één van de grootste regionale webhosting-bedrijven en ISP's in België. De Versatel Internet Group is opgericht om de groei van Versatels bestaande internet activiteiten te faciliteren en nieuwe diensten op de markt te brengen. Door alle internet activiteiten samen te brengen, wil Versatel de synergie tussen content, e-commerce en applicatie-ontwikkeling maximaliseren, om snel en efficiënt in te kunnen spelen op kansen op de Europese internet markt.
- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 38.000 zakelijke klanten en 1060 werknemers. Versatel bouwt sinds medio
1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel heeft naast Telecom de groepsonderdelen bestaand uit VersaPoint, een 50/50 joint venture met het Amerikaanse NorthPoint (www.northpoint.net) om in Europa zeer snelle DSL Internet toegang
uit te bouwen en de Versatel Internet Groep, een concentratie van ISP's gericht op de consumenten en zakelijke markt, portals en 'hosting' bedrijven. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.nl.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor redacties