Politiebericht Groningen

Dagelijkse berichten

GRONINGEN

Straatroof
Op de Moesstraat werd zondagochtend een 21-jarige man uit Groningen beroofd van zijn portemonnee en mobiele telefoon. De man werd bij het tunneltje onder het spoor tegen gehouden door twee jongens van ongeveer 20 jaar. Zij bedreigden het slachtoffer en hij werd gedwongen zijn goederen af te geven. Hierna vluchtten de beide daders te voet. In de portemonnee zat slechts wat kleingeld.

Alcohol
Afgelopen nacht zijn in de stad weer enkele alcohol controles gehouden. Er werden meerdere bestuurders gecontroleerd. Vier chauffeurs kregen een proces verbaal. Het hoogst gemeten promillage bedroeg 1.4 promille. Alle bestuurders kregen een proces verbaal.
Ongeval met rugletsel
Zondagavond raakte een 31-jarige taxibestuurder gewond bij een botsing op de Bakboordswal. De auto van het slachtoffer werd van achteren aangereden door de auto van een 19-jarige stadjer. Het slachtoffer moest met rug- en nekletsel naar een ziekenhuis.
Inbraak in school
Zondagavond bleek er te zijn ingebroken in een school aan de Vuursteenstraat. Getuigen zagen dat twee ramen van de sportzaal waren opengebroken. In de zaal werd door de daders een tweetal kasten en een kist opengebroken. Er is nog niet bekend of er goederen worden vermist.

Taxi chauffeur beroofd
Op de Metaallaan is afgelopen nacht een 24-jarige taxichauffeur uit Marum beroofd. De man had een viertal mannen vanuit Leek naar de stad gereden. Op de Metaallaan moest de bestuurder stoppen. Hier kreeg hij een klap in zijn gezicht en nam een van de passagiers zijn GSM weg. Bovendien probeerde de verdachte ook de portemonnee van het slachtoffer weg te nemen. Toen dit niet gelukt gingen de vier er vandoor. Een onderzoek in de omgeving leverde geen daders meer op.
Lastige klant
Een 46-jarige man uit Groningen is afgelopen nacht opgepakt op de Muurstraat. De verdachte bedreigde op de Grote Markt een medewerker van een horecabedrijf met de dood. Nadat de politie was gewaarschuwd kon de verdachte worden opgespoord. Hij werd aan het bureau gehoord en na verhoor heengezonden.

Delfzijl: alcomobilist rijdt door na schade
Een 32-jarige inwoner van Delfzijl is vannacht aangehouden nadat hij onder invloed van alcohol (0,9 promille)met zijn personenauto tegen een geparkeerd staande personenauto was gereden en vervolgens wegreed. Deze aanrijding was gebeurd op de Kleine Belt in zijn woonplaats. De man meldde zich vrijwillig bij de politie, nadat hem duidelijk werd dat hij werd gezocht. Hij bekende de aanrijding. De politie maakt proces-verbaal op.>

Veendam:Veendammer aangehouden voor diefstal lood Een 20-jarige Veendammer is vannacht aangehouden nadat hij was betrapt bij het stelen van lood van het dak van een woning aan Ommelanderwijk. De politie werd getipt over een inbraak. Ter plaatse bleek het echter om de diefstal van lood te gaan. De man had al enkele meters van het dak afgescheurd. Hij is na onderzoek en verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Veendam: vrouw aangehouden voor opzettelijk aanrijden Een 42-jarige vrouw zonder bekende verblijfplaats is gisteravond aangehouden, nadat ze op de Continentenlaan in Veendam een 26-jarige inwoonster van Veendam die daar fietste, met haar auto vermoedelijk opzettelijk heeft aangereden. Een 23-jarigen vrouw die naast de 42-jarige vrouw in de auto zat is aangehouden, omdat ze een en ander vermoedelijk heeft uitgelokt. Zij had namelijk kort daarvoor een woordenwisseling gehad met het slachtoffer in een shop bij een benzinestation. De 42-jarige vrouw bleek tevens onder invloed van alcohol te zijn toen ze de auto bestuurde (1 promille). De vrouwen zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Wildervank: knokpartij in discotheek
De politie werd zondagavond ter assistentie geroepen in een discotheek aan de Nijverheidsstraat in Wildervank. Daar zou een knokpartij hebben plaatsgevonden tussen een aantal bezoekers en enkele portiers. Daarbij liep een van de portiers rake klappen op. Tevens was er door de bezoekers met traangas gespoten. Direct daarna maakten ze zich uit de voeten. De politie stelt een nader onderzoek in naar de aanleiding van de schermutseling en de identiteit van de bezoekers.
Bellingwolde: alcomobilist rijdt tegen hek
Een 56-jarige automobilist uit Vlagtwedde, die vannacht op de Hoofdweg in Bellingwolde van de weg raakte en in de berm tegen een hekwerk reed, bleek ongeveer 2 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij raakte zelf tijdens de aanrijding niet gewond en werd door buurtbewoners opgevangen. De auto werd door een bergingsbedrijf weggesleept. De politie maakt proces-verbaal op. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 5995010