Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.30 uur
Inbraak heterdaad

ZEIST Dinsdagochtend kwam bij de politie een inbraakalarm binnen van een bedrijf aan de Aalscholverlaan. Op weg naar het bedrijf zag de politie op de Aalscholverlaan twee mannen op een bromfiets rijden. De man die achterop de bromfiets zat had een kluis in zijn armen. Bij het zien van de politie liet deze man de kluis los. De verdachte vervolgden hun weg in de richting van Zeisteroever.

Hier zag de politie een derde verdachte hard achter de bromfiets aan lopen. Op een geven moment lieten de verdachten de bromfiets voor de rotonde Sanatoriumlaan / De dreef op het fietspad achter en gingen er lopend vandoor. De politie heeft de omgeving afgezocht maar geen van de jongens meer aangetroffen. Van twee van de drie mannen is de identiteit bij de politie bekend.

15-jarige jongen verzet zich bij aanhouding

DE BILT Maandagavond rond negen uur, kreeg de politie meerdere meldingen van overlast op de hoek Looydijk / Schaepmanweg. Ter plaatse zag de politie een 15-jarige jongen uit Bilthoven op zijn bromfiets rijden zonder helm.

Op het moment dat de politie de jongen wilde bekeuren voor onder andere het rijden zonder helm en het niet hebben van een bromfietscertificaat, ging een grote groep jeugd zich met de bekeuring bemoeien. Toen de bekeuring was uitgeschreven en de jongen weer kon gaan vond hij het nodig om nog even naar de politie te spugen. Hierop wilde de politie de jongen aanhouden echter de groep werd ook agressief en probeerde dit te voorkomen.

Met behulp van de wapenstok en meerdere politie-eenheden kon de jongen worden aangehouden.