Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-06-2000

Politiebericht Utrecht:, district Rijn & IJssel, 09.30 uur
Bewoners houden inbreker aan

WOERDEN In de nacht van zondag op maandag bemerkten bewoners van de Berlengakade dat er in hun woning werd ingebroken. De betrapte inbreker vluchtte de woning uit, achternagezeten door de bewoners. Op straat gelukte het de bewoners de man, 32 jaar oud en afkomstig uit Alphen aan de Rijn, aan te houden. Hij werd aan de gewaarschuwde politie overgedragen.

Bij zijn fouillering bleek hij enige goederen afkomstig uit de woning bij zich te hebben. De man is naar het politiebureau overgebracht en daar ingesloten.

Kluiskraak

WOERDEN Op maandag bemerkte personeel dat er in het voorgaande weekend in was gebroken bij een bedrijf aan de Utrechtsestraatweg.

De daders hadden zich de toegang tot het pand verschaft door de glaslatten van een dakraam te verwijderen en het raam er uit te halen. De kluis is vervolgens met grof geweld opengebroken. Uit de kluis zijn enkele tienduizenden guldens weggenomen.