Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

BOSAL start in Nederland met trekhaakspecialisten

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Bosal

Bosal start in Nederland met trekhaakspecialisten

Bosal is in Nederland begonnen met het aanstellen van trekhaakspecialisten. Dat zijn er inmiddels tien. Doel is om 15 specialisten aan te stellen, verspreid over het hele land. Deze technisch extra geschoolde bedrijven hebben veel ervaring met het monteren van trekhaken voor alle typen auto's. Ze zijn daardoor een prima vraagbaak voor collega-bedrijven die misschien slechts af en toe een trekhaak monteren. Bosal wil op deze manier de monterende bedrijven extra service dichtbij huis verlenen.

Hoewel de trekhaken af fabriek allemaal worden voorzien van een duidelijke handleiding en alle trekhaken precies op maat worden gemaakt voor de voertuigen waarvoor ze bestemd zijn, is het vaak ook een kwestie van ervaring om een trekhaak efficiënt te monteren. Die ervaring leer je in de praktijk en het leren gaat sneller als je het vaak doet. In Nederland worden mede door het grote gebruik van caravans en fietsdragers relatief veel trekhaken verkocht. Circa een derde van het Nederlandse wagenpark is voorzien van een trekhaak. Toch is het monteren van een trekhaak voor de meeste autobedrijven en servicestations geen dagelijks werk.

Speciaal voor vragen van vakmensen heeft Bosal al sinds jaren een telefonische Help Line. Maar die is gevestigd in Vianen en kan niet door de telefoon meekijken. De trekhaakspecialisten zijn voortaan de ogen en de handen van de Help Line. De dienstverlening kan worden aangevraagd via de Help Line die direct assistentie van de dichtstbijzijnde trekhaakspecialist regelt.

Voor Bosal was eveneens een belangrijk argument om met deze service te beginnen, dat daardoor meer autobedrijven met een gerust hart een trekhaak durven te verkopen aan consumenten of ondernemers. Monterende bedrijven hebben immers de absolute zekerheid dat ze hun klanten altijd het product en de dienst kunnen leveren waarop de klant rekent. Dat vergroot de kansen op loyale klanten en een grotere klantenkring.

Dat sluit aan op de doelstellingen van Bosal, die zoals bekend als slogan heeft: "Leveren wat de klant nodig heeft" En de klant van Bosal, het monterende bedrijf, heeft tevreden consumenten nodig om een winstgevende onderneming te kunnen blijven. Daarom doet Bosal al jaren veel meer dan uitlaten en trekhaken leveren. De klanten van Bosal kunnen rekenen op uitgebreide informatie en voortdurend zijn er cursussen om zowel de technische als commerciële kennis te vergroten.

Voor de consument betekent de aanschaf en montage van een Bosal trekhaak bij een erkend Bosal verkooppunt, de absolute zekerheid dat de trekhaak, al dan niet met hulp van een specialist, vakkundig wordt gemonteerd.

In het bijzonder geldt die zekerheid ook de elektrische installatie, tenminste als direct wordt gekozen voor een originele Bosal kabelset. Die maakt fouten in het aansluiten van de bekabeling vrijwel onmogelijk. Zeker bij moderne auto's met hun uiterst gevoelige motormanagement-systemen is dat van groot belang om schade aan de boordcomputers te voorkomen.

Consumenten die een demontabele Bosal trekhaak kopen, hebben verder de zekerheid dat een duidelijke handleiding aangeeft hoe ze een kogelkop veilig kunnen ontkoppelen en weer kunnen koppelen. De erkende inbouwer zal ook graag demonstreren hoe dat moet gebeuren. Daarmee is de hele keten vanaf de montage van een trekhaak door het autobedrijf tot en met het monteren en demonteren van de kogelkop door consumenten omgeven met een net van veiligheidswaarborgen. Bovendien geeft het de zekerheid dat iedereen in die keten kan rekenen op professionele ondersteuning.

Volgens verkoopdirecteur Henk van den Berg van Bosal Nederland zal ook op toekomstige vragen naar informatie en ondersteuning van zowel de bedrijven als de consumenten pro-actief worden ingegaan. Dat gebeurt onder andere door het geven van tips in het speciaal voor de branche uitgegeven Bosal Magazine.


Pb060600trekhaakspec.doc)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie