RENTAWEB Nederland introduceert verhuur websites

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000
Culemborg, 13 juni 2000

RENTAWEB Nederland Introduceert Verhuur Websites voor f. 99,- per Maand All-in

RENTAWEB Nederland, www.rentaweb.nl, introduceert vandaag een internetoplossing waarbij bedrijven en organisaties een complete website kunnen huren. Voor een all-in huurbedrag van f. 99,- excl. BTW per maand, krijgt de huurder een complete website, een domeinnaam, een emailadres, hosting en onderhoud.

Klanten kunnen allereerst een keuze maken uit een vijftal basis-layouts met eenvoudige namen zoals Diabolo, Carre, Stone, Stage en Corner, welke worden aangepast aan de huisstijl en kleuren van het bedrijf. De bedrijven en organisaties kunnen daarbij zelf teksten en al dan niet digitale foto's aanleveren. Vervolgens geeft de klant zelf aan welke domeinnaam zij geregistreerd zouden willen hebben, met inachtneming van de regelgeving van de stichting Domeinregistratie Nederland. Wijzigingen in de site kunnen daarna maandelijks doorgegeven en direct doorgevoerd worden, voorzover deze passen binnen het standaard in de prijs inbegrepen programmeeruur. De sites omvatten maximaal vijf hoofdpagina's en vijf subpagina's in totaal.

RENTAWEB Nederland richt zich met dit concept hoofdzakelijk op de kleine ondernemer die niet geconfronteerd wil worden met een onduidelijk vakjargon. Algemeen Directeur van Rentaweb Nederland, Gerard van Eldik: “Het simpele concept is ideaal voor de vele ondernemers die wel graag hun bedrijf willen presenteren op internet, maar niet vermoeid willen worden met technologie. Door de slimme wijze waarop de basis-layouts ontworpen zijn, is de site bovendien eenvoudig aan te passen aan de stijl van de klant, en daardoor nauwelijks meer te herkennen als een standaard RENTAWEB site. De herkenbaarheid van de klant staat voorop.” Rentaweb verwacht voor het einde van het jaar enkele honderden sites verhuurd te hebben.

Technisch
De door RENTAWEB Nederland aangeboden websites zijn compatibel met de standaardbrowsers van dit moment (Netscape 4.6 of hoger en Internet Explorer
4.0 of hoger). Er wordt gebruik gemaakt van Javascript en DHTML. Desgewenst kunnen Flash elementen worden toegevoegd. De sites worden gehost op een eigen server met zeer breedbandige toegang tot het internet, waardoor uptime, snelheid en continuïteit gegarandeerd blijven.
Voorwaarden
Voor een volledig overzicht van alle voorwaarden verwijzen wij hier naar de desbetreffende pagina op onze website (www.rentaweb.nl).
Over RENTAWEB Nederland
RENTAWEB Nederland is een nieuwe internetonderneming die internetoplossingen biedt voor het midden- en kleinbedrijf. Het bedrijf is gevestigd in Culemborg en is opgericht door aeMotion Web Consultants.
aeMotion Web Consultants (www.aemotion.com) bestaat sinds 1997 en richt zich op het ontwikkelen van innovatieve internetoplossingen voor de bovenkant van de markt. Naast het ontwikkelen van communicatie-systemen en internet- en intranet oplossingen biedt aeMotion ook webconsultancy voor onafhankelijk advies en voorlichting. aeMotion Web Consultants heeft o.a. oplossingen gebouwd voor Business Beamer, houtbeurs.nl, The Knowledge Factory, BMW, Vertas, en de KRO.

Noot voor de redaktie:
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
RENTAWEB Nederland
Gerard van Eldik