AGENCY.COM in interactieve TV in Duitsland en Ierland

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000

AGENCY.COM in interactieve TV in Duitsland en Ierland

New York/Amsterdam, 13 juni 2000 - AGENCY.COM, LTD. (NASDAQ: ACOM), een vooraanstaande aanbieder van professionele Internetdiensten, is partnerships aangegaan voor het ontwikkelen van diensten op het gebied van interactieve televisie in Duitsland en Ierland. In Duitsland wordt samengewerkt met PrimaCom AG (NASDAQ: PCAG), de grootste Duitse exploitant van kabeltelevisie, en in Ierland met Irish Multichannel, de grootste aanbieder van Microwave Multipoint Distribution System en de op één na grootste exploitant van kabeltelevisie in Ierland. Via deze samenwerkingsverbanden wordt zowel in Duitsland als in Ierland voor de eerste maal interactieve televisie op de markt aangeboden. Voor AGENCY.COM betekenen de initiatieven een versterking van haar positie als aanbieder van interactieve televisie en draadloze toepassingen.

De eerste fase van de samenwerking met PrimaCom behelst de ontwikkeling van een elektronische programmagids voor 80 zenders, die begin juni wordt geïntroduceerd. In de loop van het jaar zullen hier andere diensten aan worden toegevoegd. De gids zal ook dienen als platform voor ‘pay-per-view', waarbij kijkers thuis een keus kunnen maken uit een breed aanbod van films. In eerste instantie kunnen 930.000 abonnees van PrimaCom van de nieuwe diensten gebruik maken; voor de overige 420.000 klanten zal dit aan het eind van het jaar het geval zijn.

In Ierland zal in de eerste fase een interactief televisie-portaal worden aangeboden (de toegang tot de interactieve diensten die door de kabelexploitant worden aangeboden), evenals een elektronische programmagids voor 60 kanalen met een geïntegreerde ‘pay-per-view' dienst. Deze diensten komen in de zomer beschikbaar voor de 250.000 abonnees van Irish Multichannel. AGENCY.COM levert aan Irish Multichannel full service iTV oplossingen, waaronder technisch advies, ontwerp en ontwikkeling van gebruikersinterfaces, systeemontwerp en on-site integratie.

Over AGENCY.COM
AGENCY.COM is een wereldwijd opererende onderneming actief op het gebied van internet services & relationship management. De organisatie biedt een geïntegreerde aanpak van strategie, creativiteit en technologie op het gebied van internetbusiness. Door deze geïntegreerde aanpak kan AGENCY.COM haar klanten adviseren bij het uitdenken van internetstrategieën en de realisatie ervan. AGENCY.COM werkt zowel nationaal als internationaal voor grote klanten uit verschillende bedrijfstakken. In Nederland behoren ondermeer KPN, Heineken, PCM Uitgevers, ING, Interleasing en de Nederlandse Opera tot de opdrachtgevers.
De van oorsprong Amerikaanse organisatie is opgericht in 1995 en heeft vestigingen in New York, Boston, Chicago, Dallas, Portland, San Francisco en Woodbridge. Buiten Amerika heeft de organisatie kantoren in Amsterdam, Kopenhagen, Londen, Parijs en Singapore. AGENCY.COM : Amsterdam was voor de opname in het netwerk bekend onder de naam Twinspark Interactive People. Meer informatie over AGENCY.COM kunt u vinden op www.agency.com

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties