Nederland-Tjsechi—: 9,3 miljoen kijkers

d.d. : 13 juni 2000
Nr. : 195

NEDERLAND-TSJECHIË: 9,3 MILJOEN KIJKERS

De wedstrijd Nederland-Tsjechië, die afgelopen zondag werd gespeeld, is door 9,3 miljoen mensen bekeken. 66 procent van de Nederlandse bevolking van 6 jaar en ouder heeft een deel van de wedstrijd gezien. Het grootste deel van de Nederlanders bekeek zondag de wedstrijd thuis: 6,3 miljoen (44 procent van de Nederlandse bevolking). De wedstrijd werd door 1,8 miljoen mensen (13 procent) bij buren, familie of kennissen bekeken, 500.000 mensen (4 procent) bekeken de wedstrijd in het café en 700.000 mensen (5 procent) elders.

De wedstrijd werd met een 6.9 gewaardeerd. Tijdens de wedstrijd Nederland-Tsjechië behaalde TV2 een marktaandeel van 82 procent.

De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijk Onderzoek en een aanvullende telefonische enquete uitgevoerd door Bureau Intomart in opdracht van de NOS en STER.

De wedstrijd Portugal-Engeland is de hoogste gewaardeerde EK-wedstrijd tot nu toe: de 3,8 miljoen kijkers gaven een waardering van 7.5.

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Fred de Vries