BMC Software eerste met systeembeheersoftware voor Linux/390

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000
BMC Software komt als eerste met systeembeheeroplossing voor Linux/390

Nieuwegein, 13 juni 2000 - BMC Software komt als eerste in de branche met een systeembeheeroplossing voor het Linux for S/390-platform. In samenwerking met IBM zet BMC Software de functionaliteit van haar topproduct PATROL in ten behoeve van het nieuwe platform. Om klanten te helpen bij een snelle ingebruikname van Linux en e-business-applicaties op de S/390, zal BMC Software professionele ondersteuning bieden bij de implementatie van het Linux for S/390-systeem en bijbehorende applicaties. BMC Software heeft deze aankondiging gedaan tijdens de IBM VISTA International Conference waar IBM haar strategie voor het Linux for S/390-platform bekendmaakte. "Linux for S/390 kan nu eenmaal niet worden gezien als een geïsoleerd besturingssysteem. Het succes van dit systeem staat of valt met de mogelijkheid van interactie met OS/390-applicaties - daar bevinden zich immers de gegevens. Gezien onze S/390-expertise en -oplossingen is BMC de ideale partij om een allesomvattende applicatiebeheeroplossing te leveren voor de S/390", aldus Calvin Guidry, Vice President en General Manager, verantwoordelijk voor S/390 Service Management.

Volgens marktanalisten is Linux het snelstgroeiende besturingssysteem in de servermarkt. Het wordt vooral veel gebruikt in combinatie met internetapplicaties. Wereldwijd is meer dan 70 procent van alle gegevens opgeslagen op het S/390-platform. De toegang tot deze gegevens via het Internet wordt dankzij Linux for S/390 en bijbehorende e-Business-tools in belangrijke mate verbeterd. BMC Software zal gaandeweg steeds meer oplossingen op de markt brengen voor Linux for S/390. Naar verwachting zal BMC tijdens de Assurance 2000 Conference op dinsdag 23 mei aanstaande haar verdere plannen bekendmaken ten aanzien van het Linux for S/390-platform.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen en levert de meest complete systeembeheersoftware voor bedrijven die elektronisch zakendoen, inclusief gegarandeerde snelle implementatie. Deze Application Service Assurance-strategie verbetert de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties. Bedrijven kunnen deze beheermethodologie toepassen en daarmee hun klanten en partners laten zien dat zij een optimale service kunnen leveren door zich aan te melden voor BMC Software OnSite; een certificeringsprogramma met onder meer implementatieservices en regelmatige HealthChecks, uitgevoerd door BMC Software Professional Services. BMC Software is een Forbes
500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2000 een omzet van ruim $1,7 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Nederlandse verkoopkantoor is gevestigd in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com

Meer informatie via:
BMC Software B.V.