CDA spreekbeurten

Datum nieuwsfeit: 13-06-2000

Dinsdag 13 juni
Spreekbeurt Jacob Reitsma, Crown Plaza Hotel Schiphol, thema: studiecentrum Bedrijf en Overheid.

Marnix van Rij in Politiek Café CDA-Wassenaar in Het Sterrenbad, Zanderijlaan 1, Wassenaar.
Onderwerp: Centrum voor Politiek, Religie en Zingeving en de integratie van allochtonen in de Nederlandse samenleving.

Woensdag 14 juni

Spreekbeurt Jacob Reitsma in Zaal Treize, Lange Houtstraat 13, Den Haag.
Thema: belastingherziening.

Maandag 19 juni

Spreekbeurt Ria Oomen-Ruijten in het Jean Monnetcentrum, Luxemburg.
Tijd: 10.00 uur

Spreekbeurt Maria van der Hoeven voor Sciene Alliance (netwerken in wetenschap, onderzoek en advies)
Thema: financiële controle van lokale overheden.
Tijd: 16.00 17.00 uur. (Nadere informatie over locatie volgt)

Dinsdag 20 juni

Publiek Debat Jongeren anno 2000: Betrokken of berekenend? in Café Schlemmer (bovenzaal) Lange Houtstraat 17, Den Haag.

Vorig jaar november werd tijdens een publiek debat in De Rode Hoed in Amsterdam het initiatief genomen tot de oprichting van een Platform Maatschappelijke Oriëntatie Jongeren. Doel van dit platform is te bekijken hoe jongeren meer in de gelegenheid kunnen worden gesteld zich maatschappelijk actief in te zetten.
Reden genoeg om door te praten over (de beeldvorming omtrent) de maatschappelijke betrokkenheid van jongeren. Daarom organiseert het CDA een debatavond die door Camiel Eurlings het jongste Tweede Kamerlid zal worden geleid.

19.00 uur Opening door Alex Krijger
19.05 uur Korte inleiding Wim Meeus, Hoogleraar aan de Universiteit Utrecht, afdeling Jeugdstudies over Jongeren en hun maatschappelijke betrokkenheid
19.20 uur Debat o.l.v. Camiel Eurlings
20.00 uur Camiel Eurlings ontvangt het eerste exemplaar van de notitie De betrokken jongere, en geeft zijn reactie
21.15 uur Informele voortzetting

Woensdag 21 juni

Werkbezoek Bert Doorn aan het Grindhuis in Panheel (bij Roermond) van 10.00 14.00 uur

Donderdag 22 juni

Spreekbeurt Maria van der Hoeven voor Sciene Alliance. Thema: externe investeerders in onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek en advies.
Tijd: 16.00 17.00 uur. (Nadere informatie over locatie volgt)

Vrijdag 23 juni

Deelname Agnes van Ardenne aan discussiebijeenkomst in Buurthuis t Nieuwelant, Rotterdamseweg 176, Vlaardingen.
Thema: Vrouw en geloof.

Tijd: 09.30 uur

Spreekbeurt Wim van de Camp in de Koornbeurs, Voldersgracht 1, Delft.
Thema: openbare orde/privacy.

Maandag 26 juni

Regionale CDA-manifestatie in het Galjoen, De Rede 5 in Dronten. Jaap de Hoop Scheffer houdt een toespraak; Camiel Eurlings behandelt het CDA-Jaarthema Jaar van de Generaties en dan speciaal het onderdeel jongeren. De bijeenkomst begint om 20.00 uur.

Onder leiding van Jaap de Hoop Scheffer brengt de CDA-Tweede Kamerfractie voorafgaand aan de manifestatie een werkbezoek aan Flevoland. Themas die tijdens het werkbezoek aan de orde komen zijn: landbouw (mineralenproblematiek), bezoek aan de nieuwe school De Levant te Zeewolde, jongerenzorg/jeugdopvang in Almere en vrijwilligerswerk in Dronten.
(Persbericht volgt)