Geveke neemt Geha B.V. over

Geveke

Naarden, 13 Juni 20100

Geveke neemt Geha B.V. over

NAARDEN Dienstverlenende handelsonderneming Geveke nv uit Naarden heeft overeenstemming bereikt met de aandeelhouders van G. Hinse (Geha) B.V. uit Zaandam over overname door de Geveke groep. Met terugwerkende kracht wordt Geha per 1 januari van dit jaar in de consolidatie van Geveke opgenomen. De overname wordt uit eigen middelen gefinancierd en zal in 2000 bijdragen aan de winst per aandeel van Geveke.

Geha is een handelsonderneming op het gebied van slijtvaste materialen voor toepassingen in onder andere de staal- cement- en chemische industrie, alsmede in de sector grondverzet, wegenbouw en waterwegen. Met circa twintig medewerkers realiseerde de onderneming in 1999 een omzet van circa EUR 5 miljoen.

De onderneming is opgenomen in het cluster Geveke Technical Components, omdat het productenpakket van Geha hier goed op aansluit. Daarnaast werkte het al regelmatig samen met meerdere bedrijven uit de Geveke groep. Door de acquisitie bedraagt het omzetniveau van het cluster Geveke Technical Components ruim EUR 90 miljoen.

De directie

Naarden, 13 juni 2000

Voor nadere informatie: Geveke nv
mr drs T.S. Haisma ing. C. Knol Gooimeer 6
CFO CEO 1411 DD Naarden
tel. 035 6997 307 tel. 035 6997 301 www.geveke.com
Geveke nv is een dienstverlenende handelsorganisatie. De onderneming legt zich daarbij - veelal op basis van exclusieve vertegenwoordiging
- toe op de inkoop, marketing, distributie, onderhoud en verhuur van een breed pakket van diesel- en gasmotoren, machines, elektronische componenten, gereedschap en technische verbruiksgoederen ten behoeve van de industrie, bouw en overheid.

Geveke realiseert een omzet van ca. EUR 1.000 mln per jaar met ca. 3.000 medewerkers. De werkmaatschappijen van Geveke zijn actief in Nederland, België, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Moskou.

De aandelen van Geveke zijn genoteerd op de Officiële markt van de AEX Effectenbeurs te Amsterdam.

www.geveke.com