Politiebericht Utrecht: stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-06-2000

Politiebericht Utrecht: stad Utrecht, 09.30 uur
Oproep slachtoffers berovingen

UTRECHT - Het team Robuust dat de straatroven in de stad Utrecht bestrijdt, onderzoekt momenteel een aantal berovingen, welke voornamelijk gepleegd zijn in de wijken Wittevrouwen, Zeeheldenbuurt en Tuindorp. Jeugdige slachtoffers worden veelal door een groepje - eveneens jeugdige daders met hun fiets klemgereden of tegengehouden. Vervolgens worden slachtoffers afgeperst en moeten zij geld en/of andere waardevolle goederen afgeven. In niet alle gevallen wordt hiervan melding of aangifte gedaan bij de politie. De politie roept slachtoffers dan ook op dit alsnog te doen.

Mishandeling buschauffeur

UTRECHT Dinsdagavond om tien voor zeven werd een 43-jarige man uit Hengelo op het Stationsplein door de chauffeur uit een stadsbus gezet. De man bevond zich met een bak ijs in de bus en de chauffeur verzocht de man de bus te verlaten. Toen hij dit weigerde begonnen de passagiers zich met de situatie te bemoeien. Uiteindelijk kreeg de 54-jarige chauffeur een klap tegen het hoofd. De man werd door de politie aangehouden.

Dronken bestuurder veroorzaakt chaos

UTRECHT Een 25-jarige man uit Utrecht veroorzaakte dinsdagavond om elf uur op de J.M de Muink Keizerlaan een ernstige aanrijding. De man reed met hoge snelheid over de Franciscusdreef in de richting van de BM. Norbruislaan. Op Franciscusdreef raakte de bestuurder, die volgens een getuige ver boven de 100 km per uur reed de macht over het stuur kwijt. Daarna ramde hij 4 geparkeerde autos waarvan er twee totall-los raakte. De bestuurder van de auto is met onbekend letsel naar het Ziekenhuis overgebracht. Hij weigerde verder alle medewerking aan een onderzoek naar alcoholgebruik. De man bleek niet in het bezit van een rijbewijs.

Aanhouding auto-inbreker

UTRECHT Woensdagochtend om half vier zag een getuige in de Azaliastraat dat een man een ruit van een geparkeerde auto insloeg. Na onderzoek door de politie werd de man, waarvan een goed signalement was doorgegeven, in de omgeving aangehouden. Uit de auto werd een mobile telefoon weggenomen.

Snelheidscontroles
UTRECHT Gisteravond tussen zes uur en half tien werd een snelheidscontrole gehouden op de Weg de Verenigde Naties. Ter plaatse geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bleek 113 km/u. Er werden in totaal 291 overtreders bekeurd. Op de Zuilensering werden 8 automobilisten bekeurd die de maximum snelheid van 100 km/u overschreden. Daar was de hoogst gemeten snelheid 124 km/u.

Aanrijding letsel
UTRECHT Woensdagochtend om kwart voor elf werd op de Briljantlaan een 81-jarige man uit Utrecht aangereden door een 43-jarige bestuurder van een vrachtauto. De Vrachtauto wilde ter hoogte van de Helling afslaan en zag daarbij de fietser over het hoofd. De man raakte hierdoor ernstig gewond aan zijn arm. De gealarmeerde traumahelikopter landde op een grasveld in de omgeving. In het ziekenhuis werd de arm van het slachtoffer geamputeerd.