Kantoorgebouw Columbus Schiphol Zuidoost in gebruik genomen

Datum nieuwsfeit: 14-06-2000
Amsterdam Airport Schiphol

Kantoorgebouw Columbus op Schiphol Zuidoost in gebruik genomen

Het kantoorgebouw Columbus op Schiphol Zuidoost wordt op 14 juni officieel in gebruik genomen. De feestelijke opening wordt verricht door Ad Mast, algemeen directeur van Schiphol Real Estate, samen met de heer Leo Lucas, Regional Director van Lufthansa Cargo en de heer Jarl Frithiof, Manager Sales voor Europa van SAS Cargo.

Het kantoorgebouw heeft 5.800 m2 beschikbaar vloeroppervlak, verdeeld over vier verdiepingen.

Het karakteristieke gebouw, dat voorzien is van een tweede glazen gevel, is ontworpen door Neutelings Riedijk Architecten bv uit Rotterdam. Columbus heeft 100 eigen parkeerplaatsen voor personeel en bezoekers. Columbus is eigendom van Schiphol Real Estate BV. Deze volle dochter van Schiphol Group is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de exploitatie van het kantoorgebouw. De bouw van Columbus is gestart in juni 1999.

De beschikbare ruimte is reeds grotendeels verhuurd aan Lufthansa Cargo en SAS Cargo, The Envirotainer Group, Expeditors International, Bevelander Internet Services en Autodata Ne-derland BV. Brasserie de Flamingo exploiteert een lunchroom in het kantoorgebouw.

Extra reden voor een feestelijke opening
De officiële ingebruikname van het Columbus gebouw heeft een bijzondere betekenis voor de Nederlandse verkoopdivisies van Lufthansa Cargo en SAS Cargo. De verkoopdivisies heb-ben hun krachten gebundeld en door het samen betrekken van één kantoorruimte wordt vorm gegeven aan hun verdere samenwerking. Het Columbus gebouw vormt het Nederlandse hoofdkantoor voor alle Lufthansa/SAS Cargo activiteiten.