Rivierenland heeft beste Kamer van Koophandel van Nederland

Datum nieuwsfeit: 14-06-2000

Tiel, 14 juni 2000

Rivierenland heeft beste Kamer van Koophandel van Nederland In een onderlinge vergelijking van de 21 kamers van koophandel in Nederland is de kamer van koophandel Rivierenland als beste te voorschijn gekomen. In een tweetal onafhankelijke onderzoeken zijn 44 vraagstukken voorgelegd aan de kamers. Tevens zijn aspecten als snelheid van informatieverstrekking en bereikbaarheid getoetst.

Top 3
Waar vorig jaar de kamer van koophandel Groningen de ranglijst aanvoerde, is nu de kamer van koophandel Rivierenland lijstaanvoerder. Op de tweede en derde plaats staan dit jaar de kamers van Noordwest-Holland en Zeeland. De minste resultaten werden behaald door de kamers van Centraal Gelderland, Flevoland en Utrecht. De onderzoekers kenden deze kamers overigens nog wel een voldoende toe.
Rivierenland sterk in voorlichting aan startende ondernemers Met name op het gebied van voorlichting aan startende ondernemers en im- en exportinformatie onderscheidt de kamer van koophandel Rivierenland zich van de overige kamers van koophandel. Als beste filiaal kwam evenals afgelopen jaar de vestiging Gorinchem uit het onderzoek naar voren. Moeilijkste vragen
Niet alle vragen blijken gesneden koek voor de kamers van koophandel. Op de vraag hoe te handelen als een nieuw personeelslid een deuk in de auto rijdt moest de helft van de kamers het antwoord schuldig blijven. Ook vragen over de overname van taxibedrijven, het inschrijven van Engelse firma's in het Nederlandse handelsregister en een verkoopster die in haar vrije tijd op braderiën werkte leverde problemen op.
Overall is de snelheid en kwaliteit van de informatieverstrekking van de kamers van koophandel het afgelopen jaar verbeterd. Wel zijn er nog verschilen tussen de kamers onderling. Het onderzoek biedt minder presterende kamer handvatten voor verbetering.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties