Progress Software sluit overeenkomst met Gemstone Systems

Datum nieuwsfeit: 14-06-2000
Progress Software sluit licentie-overeenkomst met Gemstone Systems

Internet messaging server Progress SonicMQ gecombineerd met applicatieserverplatform GemStone/J 4.0

Capelle aan den IJssel, 14 juni 2000 ? GemStone Systems, een belangrijke speler in de B2B-markt, is met Progress Software overeengekomen dat de Progress SonicMQ Internet messaging server wordt gecombineerd met de nieuwste versie van GemStone/J. Door deze overeenkomst krijgen klanten van GemStone de beschikking over een JMS-Internet messaging server waarmee bedrijven snel en eenvoudig applicaties kunnen ontwikkelen en implementeren.

?De klanten van GemStone zijn er nu van verzekerd dat zij hoogwaardige applicaties kunnen aanbieden in de dynamische iCommerce-markt?, aldus topman Ken Irinaga van GemStone Systems. ?Progress SonicMQ staat bekend als een betrouwbare oplossing die hoge prestaties levert en voldoet aan alle gangbare Java-standaards. Dankzij de gecombineerde technologie van beide bedrijven kunnen ontwikkelaars in de kortst mogelijke tijd robuuste e-business-applicaties ontwikkelen die ook direct rendement opleveren.

? Progress SonicMQ is een op standaards gebaseerde schaalbare messaging-infrastructuur voor samenwerking tussen internetapplicaties. Naast JMS kan SonicMQ overweg met belangrijke standaards zoals eXtensible Markup Language (XML). Het resultaat is message-gerichte middleware voor het Internet, die van cruciaal belang is voor effectieve B2B-bedrijfsintegratie. Een integreerbare Internet messaging server zoals SonicMQ vormt de basis voor gestandaardiseerde, schaalbare en betrouwbare B2B-oplossingen.

In GemStone/J zijn alle technologieën geïntegreerd ? van Enterprise JavaBeans (EJB) tot Java Servlets of Java Server Pages (JSP) ? die vereist zijn voor een robuust J2EE-platform ten behoeve van B2B-applicaties zoals digitale marktplaatsen.

GemStone Systems
GemStone Systems is een belangrijke producent van software voor de infrastructuur van de B2B-markt, die vandaag het platform biedt voor de Business-to-Business-applicaties van morgen.
Met de Java Success-technologie van GemStone realiseren e-businesses een snellere time-to-market en concurrentievoordeel voor hun Internet-marktplaatsen. De GemStone e-business software omvat de laatste standaards in een geavanceerde, geïntegreerde architectuur. Klanten gebruiken de Extreme Clustering-technologie van GemStone voor de implementatie van productieve B2B-omgevingen op ieder denkbaar dotcom-gebied.
Voor uitgebreide product- en bedrijfsinformatie: www.gemstone.com
Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 100.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn Monique Bruins Döne Köycü
telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 - 487 40 00 e-mail: (mbruins@progress.com) e-mail: (done.koycu@svdt.nl)