Atlas Software brengt nieuwe versie van PrintShop Mail uit

Datum nieuwsfeit: 14-06-2000

Effectief per 14 juni 2000
Contact: Hans Huijsing op 0341-426700.

Atlas Software B.V. brengt een nieuwe versie van PrintShop Mail uit.

Finishing en Page Versioning functionaliteiten nu ook beschikbaar

Atlas Software B.V. (www.atlassoftware.nl), ontwikkelaar van de Variabele Informatie Printing (VIP) applicatie PrintShop Mail (www.printshopmail.com), heeft tijdens de Drupa, de grootste digitale printerbeurs ter wereld, aangekondigd dat er een nieuwe Windows-versie en een nieuwe Macintosh-versie van haar succesvolle VIP-applicatie beschikbaar is. Niet alleen zijn de processnelheden aanzienlijk verbeterd, maar ook veel nieuwe functionaliteiten zijn toegevoegd. Onder deze nieuwe functies is de mogelijkheid van subsetfinishing voor een heel scala aan printers.

"Dit is een grote stap vooruit om ons doel, namelijk een robuuste en krachtige applicatie voor Variabele Informatie Printen ontwikkelen, te bereiken", zegt drs. Harry N.M. Raaphorst, directeur van Atlas Software B.V. "Hierdoor kan aan de behoefte aan zo'n applicatie wereldwijd tegemoet worden gekomen. Met deze functionaliteiten bieden we klanten een veelzijdige oplossing voor hun behoeften wat betreft het personaliseren van documenten."

De laatste versie van PrintShop Mail maakt gebruik van de PPD-informatie van de printer om papierbakkeuze op paginaniveau mogelijk te maken. Verder zijn enkele printerspecifieke PPD's ondersteund om op recordniveau het nieten mogelijk te maken.

Een andere nieuwe functionaliteit in PrintShop Mail is "Personalized Versioning". Hierdoor kan van een document dat uit meerdere pagina's bestaat per pagina worden aangegeven of die voor dàt databaserecord geprint moet worden. Dit maakt het eenvoudig om op individuen afgestemde boodschappen in één run te printen.

Verder heeft Atlas Software B.V. een Open PrePress Interface (OPI) voor de Macintosh versie van PrintShop Mail geïntroduceerd. De gebruiker "linkt" afbeeldingen met een lage resolutie in de PrintShop Mail file. Maar tijdens het print proces worden de afbeeldingen met een lage resolutie vervangen door afbeeldingen met een hoge resolutie. Door deze functionaliteit is sneller spoolen mogelijk, zelfs bij variabele afbeeldingen met een hoge resolutie. Uiteraard moet OPI door de server ondersteund zijn.

Atlas Software B.V. heeft de ondersteuning van de printtechnologie van CreoScitex in PSM verbeterd. Deze is nu volledig ondersteund. Ook is de APR-functionaliteit toegevoegd die vergelijkbaar is aan OPI.

De mogelijkheid om elk design en elke database te gebruiken èn iedere PostScript printer en alle belangrijke RIP-technologieën aan te sturen heeft een belangrijke impact op het gebied van Digitaal Printen. Onder Atlas' partners zijn AHT, Canon, Colorbus, CreoScitex, EFI, Splash, Xeikon en Xerox om hun digitale print mogelijkheden te ondersteunen.

Atlas Software B.V. is een leidende ontwikkelaar van software waarmee informatiestromen geoptimaliseerd kunnen worden. Atlas maakt het mogelijk om de waarde van geprinte communicatie door middel van personalisatie te verhogen. Atlas Software B.V. is opgericht in 1989 in Nederland, waar haar research en development faciliteiten gevestigd zijn.

De laatste versie van PrintShop Mail kan gedownload worden van de website www.printshopmail.com. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen via e-mail op (sales@printshopmail.com) of op telefoonnummer 0341-426700.

Atlas Software BV