Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk

Datum nieuwsfeit: 14-06-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 14-06-2000

Persbericht district Land van Cuijk

POGING TOT DIEFSTAL In Mill is in de Kerkstraat kleding weggenomen uit een winkel. Er werd een shirt ontvreemd van een kledingrek dat buiten stond. Dit gebeurde dinsdagmiddag. De eigenaar van de zaak sprak de vermoedelijke daders aan maar deze ontkenden. Even later zag een voorbijganger dat er een shirt door een van deze personen in de struiken werd geworpen. De voorbijganger bracht het terug naar de winkel. Het bleek inderdaad het gestolen stuk textiel te zijn.

AUTOS GESTOLEN In Boxmeer aan de Sportlaan werd dinsdagmiddag een volkswagen Golf Van gestolen met het kenteken VV-60-DB. De wagen werd ontvreemd vanaf het parkeerterrein van de tennisbaan. In Langenboom aan de Thomasweg werd een auto gestolen in de nacht van dinsdag op woensdag. De eigenaar vermist zijn rode Mazda 323, type 1.6 I. De auto heeft het kenteken XZ-79-XF.

AGRESSIE In Boxmeer aan de Gerard Honthorststraat ontstond dinsdagavond een schermutseling tussen een 53-jarige man en een 28-jarige buurtgenoot uit Boxmeer. De man zag de 28-jarige autobestuurder hard de woonwijk inrijden. Deze coureur wilde via het grasveld snel een andere auto inhalen. Omdat op het grasveld de dochter en het kleinkind van de man zaten rende hij het gras op om zijn familieleden te beschermen. Op het moment dat de man voor zijn dochter en kleinkind sprong kwam de auto tot stilstand. De bestuurder stapte uit en het één en ander ontaarde in een heftige woordenwisseling en lichamelijke klappen. De automobilist trapte de 53-jarige man in zijn zij en sloeg hem op het hoofd. Tevens bedreigde hij de man mondeling. De automobilist is door de politie aangehouden en in verzekering gesteld op grond van bedreiging met de dood en mishandeling.

TUINBANK VERDWENEN In Haps aan de Kwekersweg hadden onbekenden het op de zonnige dinsdag voorzien op een betonnen tuinbank. Het bankje stond in de voortuin en verdween als sneeuw voor de zon.

ALCOHOL In de nacht van 13 op 14 juni hield de politie alcoholcontroles in Haps aan de Kerkstraat en in Cuijk bij de afrit A73. In totaal werden 42 bestuurders gecontroleerd. Eén bestuurder had teveel gereden om te mogen rijden. In Cuijk aan de Rijksweg A73 werd een 27-jarige automobilist uit Nijmegen gecontroleerd op alcoholgebruik. De man had te diep in het glaasje gekeken. Hij kreeg een rijverbod van 1 uur. Tevens werd hem een transactie aangeboden van f 400,-. In Boxmeer aan de Beugenseweg, in Sint Anthonis aan de Breestraat en in Overloon aan de Vierlingsbeekseweg was de politie in de vroege ochtend van 14 juni ook paraat om te controleren op alcohol. Alles was in orde!

SNELHEID De politie heeft in Cuijk op de Beersebaan een snelheidscontrole gehouden in de ochtend van 14 juni. Er werden 327 voertuigen aan een controle onderworpen. Hiervan waren er 170 in overtreding. Velen reden harder dan 70 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 122 km per uur. In Velp op de Bosschebaan heeft de politie eveneens gecontroleerd. Dit gebeurde op 14 juni. Er werden 405 voertuigen aan een controle onderworpen. Er waren 26 overtreders, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 112 km per uur daar waar 80 km per uur is toegestaan.

INBRAAK WINKELS In Grave aan de Kooikersweg werd op 14 juni ingebroken bij een houthandel. De daders kwamen binnen door een hangslot van de poort door te knippen. Men had het voorzien op tuinhekken, palen en hekken. Bij een fietsenzaak in Boxmeer aan de Spoorstraat werd de afgelopen dagen een fiets ontvreemd uit de showroom. Het betreft een zogenaamde Hybride fiets met een waarde van ruim duizend gulden.