Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-06-2000

Politiebericht Utrecht:, district Rijn & IJssel, 09.05 uur
Snelheidscontrole

KAMERIK Op woensdag hield de politie weer een snelheidscontrole op de Van Teijlingenweg.

De controleplaats werd gepasseerd door 629 voertuigen. Hiervan reden er 36 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 103 km/h, terwijl 60 km/h is toegestaan.

Tevens werden er 2 bekeuringen uitgeschreven voor het inhaalverbod, 2 voor onnodig claxonneren en 1 voor het zwaaien met de linker middelvinger.

Gebarsten waterleiding

MONTFOORT Momenteel wordt door de Grontmij Utrecht de Keizerstraat gereconstrueerd. Bij de werkzaamheden barstte een gietijzeren waterleiding, hetgeen een groot waterprobleem tot gevolg had.

Doordat een auto boven de hoofdafsluiter geparkeerd stond, kon het waterleidingbedrijf niet bij de hoofdafsluiter. Daar de eigenaar niet bereikbaar was, werd een takelbedrijf ingeschakeld teneinde de auto te verplaatsen. Juist toen de takelwagen onderweg was, kwam de eigenaar van de auto ter plaatse en verzette zijn auto. De waterleiding kon vervolgens worden afgesloten en gerepareerd.

Aanrijding met letsel

WOERDEN Op donderdag, omstreeks 00.10 uur, stond en 24-jarige automobilist uit Utrecht te wachten voor het rode verkeerslicht op de M.A. Reinaldaweg, bij de toerit naar de A12. Een 32-jarige automobilist uit Utrecht naderde vanaf Woerden dezelfde kruising, maar zag te laat dat de 24-jarige voor het rode verkeerslicht stilstond.

De 32-jarige ging nog vol in de remmen, maar kon niet voorkomen dat hij achterop de auto van de 24-jarige knalde. Deze had de aanrijding zien aankomen en had zich schrap gezet. Na de aanrijding klaagde de 24-jarige over pijn in zijn nek en rug. Hij is per ambulance voor onderzoek naar het Oudenrijnziekenhuis in Utrecht vervoerd. De 32-jarige raakte niet gewond. Beide voertuigen moesten worden weggetakeld.