Verbond van Verzekeraars wordt lid van het ECP.nl

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000
Verbond van verzekeraars

Verbond wordt lid van het ECP.nl

E-commerce is als toegevoegd distributiekanaal van grote betekenis voor de verzekeringsindustrie. Vandaar dat het Verbond lid is geworden van het ECP.nl (Electronic Commerce Platform Nederland). Het ECP.nl is de spin in het web bij de ontwikkelingen van e-commerce in Nederland. Door het lidmaatschap krijgt het Verbond toegang tot een belangrijke bron van informatie over dit onderwerp. Bovendien biedt het ECP.nl ook inhoudelijke ondersteuning bij het oplossen van concrete problemen.

Het ECP.nl is een non-profitorganisatie die bestaat uit een samenwerkingsverband van partijen met hetzelfde gezamenlijke doel: de versnelde en gecoördineerde invoering van elektronisch zakendoen in Nederland. Om dit doel te bereiken volgt ECP.nl de technologische ontwikkelingen, stimuleert het onderwijs en onderzoek door onder andere het beheer van een database, onderhoudt het ECP.nl internationale contacten en ondersteunt het nationale projecten op het terrein van e-commerce. Het Verbond zal gaan participeren in de ECP.nl-werkgroepen. Daarnaast zullen het Verbond en de leden voortdurend op de hoogte worden gehouden van de nieuwste ontwikkelingen.

Bondig, 15 juni 2000